کد خبر: ۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
آن پریشانی شبهای دراز و غم دل؛ همه در سایه گیسوی نگار آخر شد. صبح امید که بد معتکف پرده غیب؛ گو برون آی که کار شب تار آخر شد. باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز؛ قصه غصه که در دولت یار آخر شد.
 روزنامه ابتکار: وقتی در فردای انتخاباتی چنان شورانگیز، رییس جمهور سوییس پای بر فرش قرمز سعدآباد می نهد، یعنی درهای صلح و دوستی و رونق و آرامش به جای تحریم و تحریک و جنگ، به روی کشور گشوده می شود.

نظام جمهوری اسلامی، نصاب عزت خود را در حساب رای مردم می داند، و مردمی که اندیشه بودن را در نوشتن برگه رای تعبیر و تفسیر می کنند، و بدینسان، عزت و اندیشه در فردای رنگین انتخابات، صبحی پر از امید را رقم زده اند. در فردای انتخابات اسفندماه این تدبیر و امید، صلح و دوستی، و امنیت و آرامش بود که پیروز شد.

آن پریشانی شبهای دراز و غم دل؛ همه در سایه گیسوی نگار آخر شد.
صبح امید که بد معتکف پرده غیب؛ گو برون آی که کار شب تار آخر شد.
باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز؛ قصه غصه که در دولت یار آخر شد.

رای مردم به اعتدال و تدبیر و امید، بار سخت و سنگینی بر دوش منتخبان، تصمیم سازان و تصمیم گیران می گذارد.
مردم با امید تمام در پای صندوقهای رای، اعتدال و تدبیر را برگزیده اند. اندیشمندان، سخنوران و صاحبان قلم می باید در طراز منطق و فلسفه برای بازنمایی تدبیر و اعتدال کتابها بنویسند و مقالات بنگارند، اما مردم در برگه هایی کوچک، به کوچکی تعرفه رای، اعتدال و تدبیر را در بارقه ای از امید معنا و مفهوم بخشیده اند.

مردم در منطقه ای که هر سوی آن را نا امنی فراگرفته است، در درجه اول، امنیت، این نعمت نادینی را در اعتدال جستجو کرده اند.
و رونق اقتصادی، رفاه، آسایش و زندگی ابرومندانه در داخل کشور، و ارج و احترام در میان سایر ملت ها و کشورها را در تدبیر می جویند.

مردم در پای صندوقهای رای، سپاس و تشکر خود را به سربازان سخت کوش برجام عرضه داشتند.
مردم اعتدال را برگزیده اند و در فردای انتخاب آنان، رییس جمهوری از معتدل ترین کشورهای جهان به مبارک بادشان می آید.

اتفاق خوشایندی که در تاریخ ایران ثبت و ماندگار خواهد شد.
سوییس، کشوری که صنعت، تکنولوژی، امنیت، آرامش، فرهنگ و امید به زندگی را در کمال نصاب خود دارد، در صبح روزی در جغرافیای کشورمان مطرح شده است که در سپهر سیاسی و افق اندیشه هر فرد ایرانی، اعتدال و امید بال گشوده است.

خاورمیانه، این منطقه ناامن و پرمخاطره، در دل خود جزبره ای از ثبات و آرامش واقعی را می طلبد که از سایر مولفه های سعادت، همچون اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، اقتدار، هوشمندی و ارزشهای علمی و انسانی برخوردار باشد و چه کشوری بجز ایران این مولفه ها را در خود دارد؟

در واقع، انتخابات هفتم اسفندماه ١٣٩4 و گزینش تدبیر و اعتدال توسط مردم، و حضور رییس جمهور کشوری که نماد اعتدال و تدبیر در جهان است، نوید بخش این امید است که ایران می تواند و باید در برجام دو سوییس منطقه خاورمیانه باشد و این چیزی است که ملت با فرهنگ ایران شایسته و بایسته آن است.
*منبع: روزنامه ابتکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: