کد خبر: ۶۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور در سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان با مثبت ‌ارزیابی‌کردن اقدامات انجام‌شده در این بخش، بر تسریع روند حرکتی تأکید کرد.

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور در سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان با مثبت ‌ارزیابی‌کردن اقدامات انجام‌شده در این بخش، بر تسریع روند حرکتی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در این نشست که روز دوشنبه، 10 اسفندماه با حضور اعضای ستاد و جمعی از نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های مربوط در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با تأکید بر تسریع روند آغاز شده، اقدامات انجام‌ شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از چالش‌های جدی در صنایع و فناوری دریایی فقدان‌ ظرفیت بخش خصوصی است.

وی افزود: در این بخش به دلایل مختلف مانند مشکلات ساختاری، متاسفانه تاکنون پتانسیل مشارکت مردمی و بخش‌خصوصی مورد غفلت قرار گرفته است و در اغلب موارد دولت سرمایه‌گذار اصلی بوده است.

رییس ستاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان دریایی کشور در پایان به آمادگی کامل این معاونت برای توسعه و رونق فناوری دریایی کشور اشاره کرد.

در بخش دیگری از سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی بررسی آخرین وضعیت پیش‌نویس سند توسعه دریایی و همچنین ارائه گزارش نقشه راه فناوری دریایی کشور از مهمترین اهداف این نشست عنوان شد.

بر اساس این گزارش، نقشه راه‌ فناوری دریایی کشور با نیازسنجی و آسیب‌شناسی کارشناسانه و دقیق وضعیت موجود، نیازها، چالش‌‎ها و نقطه هدف و همچنین بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات متخصصان این حوزه در سال جاری نهایی شده است.

همچنین بررسی برنامه و عملکرد تعدادی از کشورهای فعال در حوزه صنایع دریایی مانند چین، مکزیک و انگلستان نیز در روند نهایی شدن این نقشه راه مورد توجه قرار گرفته و از دیگر سو با توجه به اینکه رونق و توسعه فناوری دریایی در بسیاری موارد نیازمند تعامل همه نهادهای مرتبط با دریا است، در پایان این نشست بر لزوم گسترش همکاری، پرهیز از موازی‌کاری و

و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این قبیل سازمان‌ها تأکید شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: