بیمه ایران به دلیل انجام فرآیند بهبود درتعالی سازمانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی موفق به دریافت تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی شد.
اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظامهای مدیریتی سازمانها و نتایج موفقیت آنها از سوی گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس "الگوی تعالی سازمانی" است که وضعیت سازمان را در میزان دستیابی به انتظارات الگوی تعالی سازمانی مشخص میکند.
تمامی سازمانها و شرکتهای ایرانی در بخشهای مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامههای بهبود و فراهمسازی سایر مقدمات میتوانند متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی باشند.
بیمه ایران برای نخستین بار درسال 88 متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی شد که درآن سال گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی را دریافت کرد.
براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، در مجموع در شرکت متقاضی باید حداقل در سطح مدیران ارشد و میانی، آشنایی کاملی با مدل، مفاهیم و معیارهای آن وجود داشته که موفق به دریافت جایزه تعالی سازمانی از سازمان مدیریت صنعتی شوند.