کد خبر: ۶۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 27 February 2016
عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: در تلاش هستیم طرح افزایش کرایه تاکسی ها تا پیش از ۱۵اسفندماه به صحن علنی بیاید تا مراحل تصویب را پشت سر بگذارد.
ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه در کمیسیون میزان رشد کرایه های تاکسی تا ۱۵درصد به تصویب رسید، تصریح کرد: پس از تصویب این طرح در صحن علنی، فرمانداری تهران ۱۵ روز فرصت دارد این مصوبه شورا را بررسی و نظر نهایی را اعلام کند تا افزایش کرایه ها از ابتدای سال آینده به اجرا درآید.

وی با یادآوری اینک تعیین بهای خدماتی که در مترو و تاکسی ارائه می شود اولویت نخست کمیسیون حمل ونقل شوراست، گفت: سبد هزینه های زندگی یک راننده تاکسی با توجه به تورم درون جامعه متفاوت است. این افزایش های سالانه نیز مطابق با همین سبد هزینه ها تعیین می شود، زیرا این نوع خدمات در ردیف خدمات شخصی و به نوعی خصوصی قرار می گیرد. ضمن آنکه نباید فراموش کنیم که رانندگان تاکسی نیز منبع درآمد اصلی شان همین شغل است و این افزایش لازم و ضروری است.

قناعتی با انتقاد از عدم حمایت دولت از رانندگان تاکسی به حذف یارانه بنزین تاکسی داران اشاره کرد و گفت: دولت اگر بتواند به رانندگان تاکسی کمک کند و از این گروه حمایت های لازم را به عمل آورد، درود می فرستیم به دولت. اگر هم نتواند کمک کند همچون روندی که پیش از این نیز وجود داشته است، نباید توقع داشته باشیم که رانندگان تاکسی خدماتی بدهند اما دستمزدی کمتر از حد معمول دریافت کنند.

قناعتی با تاکید بر اینکه شورا و در راس آن کمیسیون حمل و نقل در تلاش است برای کنترل و ایجاد انضباط اجتماعی در شورا افزایش دستمزدهای رانندگان تاکسی را کنترل و مدیریت شده در جامعه اعلام کند تا هر کسی ساز خودش را نزند، ادامه داد: درست است که کمیسیون حمل و نقل شورا در جهت حمایت و افزایش کرایه تاکسی ها گام بر می دارد اما نباید فراموش کنیم که سیستم های نظارتی نیز با یک سری از افراد متخلف برخوردهای لازمه را انجام خواهد داد.

افتتاح مترو مهرآباد؛ اولویت دوم کمیسیون حمل و نقل شورا
عضو هیئت رئیسه شورای شهر همچنین از بهره برداری متروی فرودگاه مهرآباد تا پیش از اتمام سال جاری خبر داد و گفت: خط ویژه فرودگاه مهرآباد به خط ۴ مترو متصل شده و از آنجا مسافران فرودگاه می‌توانند به سراسر تهران سفر کنند. از همین رو این خط از اهمیت و تاثیر ویژه ای برای کاهش ترافیک منطقه برخوردار است و در اولویت معاونت حمل و نقل شهرداری قرار دارد.

وی به موقع رسیدن مسافران به پروازها را نخستین دستاورد اصلی و مهم بهره برداری از این خط مترو عنوان کرد و گفت: بارها بسیاری از مسافران به دلیل ترافیک منطقه ای نتوانسته اند به موقع به پروازشان برسند و از سفرشان بازمانده اند. از همین رو معتقدم با افتتاح این خط شاهد ایجاد نظمی در تردد و رسیدن مسافران به پروازهای فرودگاه مهرآباد خواهیم بود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اتصال این خط ویژه به شبکه خطوط متروی شهر تهران را از دیگر نکات مثبت و اثرگذار افتتاح متروی فرودگاه مهرآباد برشمرد و افزود: علت آنکه بسیاری از مردم از دربستی ها برای رفتن به مسیر فرودگاه مهرآباد استفاده می کنند، نبود دسترسی شهروندان به خطوط مترو در امتداد مسیر میدان آزادی بوده است که با افتتاح این مترو این مشکل نیز برطرف می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: