کد خبر: ۶۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 27 February 2016
تیم تکواندو کوروش در اولین حضور خود در رقابتهای بین‌المللی موفق شد نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کند.
تیم تکواندو کوروش در اولین حضور خود در رقابتهای بین‌المللی موفق شد نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کند.

هدایت تیم کوروش در نخستین دوره جام یاشگاه‌های آسیا را ریحانه زین‌العابدینی از مربیان آینده‌دار تکواندو کشور بر عهده داشت.

زین‌العابدینی بعد از پشت سر گذاشتن دو دوره موفقیت آمیز در لیگ برتر و کسب عنوان بهترین مربی در رقابت‌های آسیایی نیز موفق ظاهر شد. گفت وگوی ایسنا البرز با این سرمربی جوان را بخوانید.

تیم کوروش با هدایت شما در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا خوش درخشید و عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کرد، شرایط در این رقابت‌ها چطور بود؟

در مجموع نتایج تیم کوروش در نخستین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا رضایت بخش بود. برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی شرکت کردیم و کسب عنوان نائب قهرمانی برای شروع فکر می‌کنم قابل قبول باشد. البته برای قهرمانی به شارجه محل برگزاری مسابقات رفتیم اما نشد و تلاش می‌کنیم در دوره‌های بعد جبران کنیم.

گویا تیم کوروش با تاخیر در این رقابتها حاضر شد، این موضوع درست است؟

بله متاسفانه به دلیل بروز برخی ناهمانگی‌ها با تاخیر یک روزه به محل مسابقات رسیدیم و دو تکواندوکار ما به بازی‌ها نرسیدند. فکر می‌کنم اگر دو بازیکن ما در روز اول این بازی‌ها حضور داشتند می‌توانستیم در پایان نتایج بهتری کسب کنیم و جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

از عملکرد تکواندوکاران رضایت داشتید؟

تکواندوکاران تیم کوروش در عین جوانی بازی‌های بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و در مجموع از عملکرد آنها راضی کننده بود. تکواندوکاران کوروش در عین جوانی بااستعداد و توانمند هستند و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. نگار شیری در وزن 46- کیلوگرم ، سپیده صفری در وزن 49- کیلوگرم ، سعیده وکیلی در وزن 57- کیلوگرم و مریم سهرابی در وزن 73+ کیلوگرم اعضای تیم کوروش را در این رقابتها بودند که موفق شدند یک مدال طلا، یک نقزه و سه برنز کسب کنند.

رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در کدام کشور برگزار شد؟

نخستین دوره رقابت‌ها جام باشگاه‌های آسیا در شهر شارجه کشور امارات برگزار شد.

بعد از پایان دوران بازیگری در مربیگری هم موفق بوده‌اید، در این خصوص کمی توضیح می‌دهید؟

تنها دلیل موفقیت من چه در زمانی که بر روی شیابچانگ مبارزه می‌کردم و چه امروز که وظیفه هدایت تکواندوکاران را برعهده دارم کار و تلاش و دوری از نا امیدی است. در طول سال‌هایی که در ورزش بوده‌ام روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کردم که از پیروزی‌ها مغرور نکرد و شکست‌ها نیز نتوانست نا امیدم سازد.

چه مقام‌هایی در دورانی که مبارزه می‌کردید به دست آورده‌اید؟

سه دوره قهرمانی در کشور، کسب قهرمانی در جام فجر، قهرمانی در رقابت‌های پایتخت‌های کشورهای اسلامی، قهرمان در رقابتهای کشورهای اسلامی و کسب مدال نقره در تورنمنت بین‌المللی اتریش از جمله موفقیت‌های من در زمان بازی بود.

در کسوت مربیگری چه افتخاراتی تا به امروز کسب کرده‌اید؟

قرار گرفتن بر روی سکوهای اول و دوم لیگ برتر تکواندو کشور و کسب عنوان برترین مربی لیگ از مهم‌ترین افتخارات من در چند سال مربیگری است. هفته گذشته نیز نایب قهرمانی نخستین دوره جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کردیم.

چند ماه قبل گلایه‌هایی از شما در خصوص شرایط تکواندو استان البرز منعکس شد که باز خورد زیادی هم داشت در این خصوص صحبت می‌کنید؟

گذشته‌ها گذشته و ترجیح می‌دهم این موضوعات را فراموش کنم. نمی‌خواهم درباره اتفاقاتی که افتاده صحبت کنم و سعی می کنم با اثبات توانمندی هایی که دارم صحبت‌هایم را انجام دهم.

تکواندو البرز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استان البرز یکی از قطب‌های تکواندو کشور است که در هر رقابتی شرکت کرده با دست پر بازگشته است.

آیا برای رسیدن به آرزوی‌هایتان در تکواندو سقفی را در نظر گرفته‌اید؟

به شخصه هر لحظه برای رسیدن به کمال بیشتر تلاش می‌کنم و نمی‌توانم تعیین کنم رسیدن به قهرمانی جهان نهایت آرزوی من در تکواندو است یا قهرمانی در المپیک. تلاش می‌کنم تا آنجایی که ممکن است موفق باشم و پله‌های موفقیت را یکی یکی بپیمایم. قطعا در شرایط فعلی هدایت تیم ملی و کسب افتخار با این تیم یکی از آرزوهای میان مدت من است. حضور در المپیک و کسب قهرمانی در این رقابت‌ها را شاید یکی از بزرگترین آرزوهای من در دوران مربیگری باشد که امیدوارم با کار و تلاش زیاد محقق شود.

خدابنده و علیزاده دو ماه ماه دیگر در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک حضور خواهند یافت آیا می‌توانند موفق باشند؟

قطعا توانمندی کسب سهمیه را دارند و مطمئن هستم به راحتی در رقابت‌های المپیک 2016 ریو برزیل حضور پیدا می‌کنند. خدابنده و علیزاده شایستگی‌های زیادی دارند که آن را به اثبات رسانده‌اند و در المپیک نیز شانس کسب مدال دارند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: