کد خبر: ۶۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
شماری از سرمایه گذاران ایتالیایی روز چهارشنبه با استاندار مازندران در محل سالن استانداری دیدار و با ظرفیت های سرمایه گذاری این استان آشنا شدند.
 شماری از سرمایه گذاران ایتالیایی روز چهارشنبه با استاندار مازندران در محل سالن استانداری دیدار و با ظرفیت های سرمایه گذاری این استان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح در این نشست ضمن قدردانی از حضور سرمایه گذاران ایتالیایی گفت: مازندران یکی از استان های بی نظیر با آب و هوایی استثنایی در ایران است و ظرفیت های بزرگی برای سرمایه گذاری دارد .

وی به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اروپا و حضور در کشور ایتالیا اشاره ابراز امیدواری کرد با لغو کامل تحریم ها و تحقق برجام شاهد گسترش مبادلات تجاری و توسعه سرمایه گذاری در دو کشور باشد.

استاندار مازندران وجود سه بندر مهم تجاری و سه فرودگاه را در استان زمینه ساز تحقق کریدور شمال – جنوب دانست و گفت : سالانه شاهد حضور میلیون ها مسافر و گردشگر در مازندران هستیم و در حوزه توریسم سلامت ، طبیعت گردی و گردشگری استان قابلیت های ارزشمندی دارد.
وی توسعه همکاری با کشور روسیه و استفاده بیشتر از بازار بزرگ روسیه و کشورهای همسایه را از جمله برنامه های محوری مازندران اعلام کرد و گفت : این استان می تواند در زمینه ترانزیت بسیاری از محصولات و کالاها نقش آفرینی کند.

فلاح بیان داشت: در تمام زمینه ها بخش خصوصی مازندران آمادگی کامل دارد و استانداری نیز با اختیار کامل بر اساس قانون از سرمایه گذاری خارجی حمایت می کند.
وی ادامه داد : در جمهوری اسلامی ایران مزیت های بسیار خوبی نیز برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است.

وی وجود دریای خزر، جنگل های هیرکانی و پهن برگ و تولیدات کشاورزی را از فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در استان خواند وگفت :مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی کشور رتبه اول را دارد و سرمایه گذاری در حوزه شیلات ، زراعت چوب ، ترانزیت کالا ، ایجاد نیروگاههای برق ، پروژه های بزرگ نفتی و انرژی از جمله محورهای مهمی است که می تواند در حوزه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران از سرمایه گذاران خارجی خواست تا فرصت بیشتری را برای حضور و بازدید در استان اختصاص داده و از نزدیک با ظرفیت های سرمایه گذاری اشنا شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: