کد خبر: ۶۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
اعتیاد دائمی بانک ها به منابع بانک مرکزی را یکی از چالش های کنونی بازار پول دانست و به 6 راهکار برای ریشه کنی «اضافه برداشت» بانک ها پرداخت.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه چهارم اسفند در توضیح تیتر یک، اعتیاد دائمی بانک ها به منابع بانک مرکزی را یکی از چالش های کنونی بازار پول دانست و به 6 راهکار برای ریشه کنی «اضافه برداشت» بانک ها پرداخت.

این روزنامه با انتشار عنوان دوئل بر سر آمار اشتغال، آورد: دعوای اخیر در زمینه آمارهای اشتغال زایی دولت یازدهم با نامه مسعود نیلی به احمد توکلی و اذعان توکلی به اشتباه محاسباتی اظهارات خود پایان یافت. چندی پیش توکلی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، ضمن درخواست از وی برای ابراز شرمندگی، مدعی شده بود که «با همان روش آقای دکتر نیلی و به اتکای همان منابع آماری رسمی» می توان نشان داد که ماهانه 5 هزار شغل در کشور از بین رفته است.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان آدرس جدید سرمایه گذاری، نوشت: فرصت های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران در حال تغییر است. روند اقتصاد، حکایت از کاهش جذابیت تحرکات سفته بازانه دارد. بنابراین شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری می تواند یکی از دغدغه های سرمایه گذاران و دارندگان پس انداز باشد. در همایش سیاست های پولی که به ابتکار روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می شود، تلاش شده در کنار هم اندیشی برای رفع تنگنای اعتباری، اقدام به شناسایی فرصت های سودآور در بازارهای متشکل شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد بازار بدهی به دلیل بازدهی ثابت و شناور، ریسک پایین و پتانسیل رشد، انتخابی جذاب برای سرمایه گذاران باشد.

تحلیل گریزی در بورس تهران، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: پس از دو روز اصلاح قیمت ها، روز گذشته شاخص بورس مجددا روند مثبتی را تجربه کرد. کارشناسان بر این باورند که رفتار هیجانی معامله گران، با تغییر آرایش های سریع و مکرر از صف های خرید به فروش و برعکس، عامل اصلی نوسانات روزهای اخیر بازار سهام است. نظرسنجی های «دنیای اقتصاد» نیز نشان می دهد موج خوش بینی، نقش قدرتمندتری در مقایسه با تحلیل های کارشناسی پیدا کرده است. موضوعی که نه تنها پایداری رونق بورس را تهدید می کند؛ بلکه قدرت تحلیل را از فعالان بازار سلب کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج یادداشتی با عنوان ائتلاف برای رونق اقتصادی به قلم محمدرضا عارف، آورد: مجلس آینده در شرایطی شروع به کار خواهد کرد که با تلاش‏های کارآمد دستگاه دیپلماسی، تحریم‏های بین‏المللی لغو شده و در مجامع بین‏المللی چهره جدیدی از ایران به نمایش درآمده است. برای تحقق اهداف برنامه‏ای کشور و دستیابی به اهداف سند چشم انداز از جمله رشد اقتصادی متوسط 8 درصدی، نیازمند ائتلاف بر سر کاهش فقر و ایجاد اشتغال به وسیله جذب سرمایه خارجی در اقتصاد ایران هستیم. اقتصاد ایران پس از اجرای برجام با یک فرصت تاریخی روبه‏رو است تا بتواند سرمایه‏گذاری خارجی مورد نیاز را برای رشد اقتصادی و همگرایی راهبردی و سیاستی مناسب جذب کند.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «گمشده انتخابات» را نوشته علیرضا عبدالله زاده منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: