کد خبر: ۶۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 25 March 2016
بانکداری ایرانی – از طرح‌های توسعه‌ای بانک سرمایه در ماه‌های آینده می‌توان به همکاری ميان بانك سرمايه و گروه همكاري شرکت‌های هلدينگ پروما و كيلر اشاره کرد .
 بانکداری ایرانی – بانک سرمایه یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان  ششمین بانک خصوصی که بعد از انقلاب سال ۵۷ در ایران تأسیس‌شده ، آغاز به کارکرد. 

بانک سرمایه در حال حاضر4هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که  در دو سال گذشته از 1000میلیارد ریال به این رقم افزایش‌یافته است و جمع دارایی‌های این بانک در سال 93 معادل 139هزار میلیارد ریال بوده که در سال 94 با 16درصد افزایش به 161هزار میلیارد ریال رسید.

بانک سرمایه برای سال 94معادل  102ریال سود پیش‌بینی کرده که  در 9ماهه گذشته با افت سوددهی  روبرو شده و 485 ریال زیان اعلام کرد هرچند که نسبت به سال گذشته 14درصد رشد داشت اما  باوجود طرح‌های توسعه‌ای جدید می‌تواند در ایان سال عملکرد مناسبی ارائه دهد علاوه بر این با برداشته‌شده تحریم تعاملات این بانک با بانک‌های خارج پویایی بیشتری را شاهد خواهیم بود .  

از طرح‌های توسعه‌ای بانک سرمایه در ماه‌های آینده می‌توان  به همکاری ميان بانك سرمايه و گروه همكاري شرکت‌های هلدينگ پروما و كيلر اشاره کرد . بر اساس اين گزارش، طرفين درزمینهٔ ساخت و احداث مجتمع‌های تجاري، مراكز تفريحي و توريستي و مراكز آموزشي و همچنين در جهت ساخت و تأمين خودروهاي هيبريدي با يكديگر همكاري و مشاركت خواهند داشت.

مشاركت در اخذ مجوزهاي لازم به‌منظور ايجاد شعب در تركيه و ايجاد زمینه‌های همكاري مشترك در امور پتروشيمي و فرآورده‌های نفتي بالاخص قير، برخي ديگر از مفاد اين تفاهم‌نامه را تشكيل می‌دهد.این طرح می‌توان در سوددهی بانک سرمایه تأثیر افزایشی داشته باشد و مثبت ارزیابی می‌شود .

گفتنی است که بانك سرمايه به استناد ماده‌واحده قانون اجازه تأسیس بانک‌های غيردولتي مصوب 1379، ماده 98 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در چارچوب قانون پولي و بانكي كشور مصوب تيرماه سال 1351، قانون عمليات بانكداري بدون ربا و با رعايت قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب اسفندماه 1347 و همچنين با رعايت ساير قوانين جاري و مقررات اساسنامه و باهدف تسهيل و فراهم ساختن امكان مشاركت گسترده و فراگير ملي و مردمي در تمامي فعالیت‌های سازنده و مثمر ثمر و درجه اقتصادي و به‌ویژه درزمینهٔ پولي و بانكي در تاريخ 4/10/1384 تحت شماره 262377 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غيرتجاري تحت عنوان شركت بانك سرمايه (سهامي عام) ثبت و به‌عنوان ششمين بانك خصوصي ايران و اولين بانك خصوصي با بيشترين سرمايه اوليه در كشور به مبلغ 3535 ميليارد ريال بر اساس مجوز شماره 4613/ه مورخ 18/10/1384 صادره از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران عملاً فعاليت خود را در عرصه بانكداري كشور آغاز نموده است. شایان‌ذکر است كه در مجمع عمومي فوق‌العاده سهامداران بانك سرمايه در تاريخ 23/10/1389، بنا به پيشنهاد هیئت‌مدیره بانك و راي اكثريت قاطع سهامداران موافقت شد تا سرمايه بانك از مبلغ 3535 ميليارد ريال به مبلغ 7070 ميليارد ريال افزايش يابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: