کد خبر: ۶۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 20 February 2016
نماینده کارگران با انتقاد از سیاست‌های دولت قبل خطاب به رییس جمهور گفت: سفره‌هایی که بوی نفت بدهد، نمی‌خواهیم بلکه سفره‌هایی رنگین با عقلانیت و تدبیر می‌خواهیم.
نماینده کارگران با انتقاد از سیاست‌های دولت قبل خطاب به رییس جمهور گفت: سفره‌هایی که بوی نفت بدهد، نمی‌خواهیم بلکه سفره‌هایی رنگین با عقلانیت و تدبیر می‌خواهیم.

 در ابتدای گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران که از صبح امروز در ورزشگاه شعید معتمدی برگزار شد، مجری برنامه پیش از معرفی نمایندگان جامعه کارگری برای سخنرانی ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و وزیر کار با زبانی خودمانی خطاب به روحانی گفت: به عنوان یک زن کارگر بیمه‌شدهٔ تامین اجتماعی می‌خواهم به دور از تعارف‌های مرسوم با شما از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و جامعه کارگری صحبت کنم و بگویم زمانی که برجام به انجام رسید همه مردم شاد شدند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور مردم شما را دوست دارند و به شما اعتماد دارند، اگرچه شما شادی مردم را به دلیل اینکه تریبون و رسانه‌ای نداشتند، ندیدید، اما مردم همیشه کنار شما بودند. آنها سفره‌هایی که بوی نفت بدهد نمی‌خواهند، بلکه سفره‌هایی رنگین با عقلانیت و تدبیر می‌خواهند.

درحاشیه گردهمایی «کارگران و آینده اقتصاد ایران» که از صبح امروز در ورزشگاه شعید معتمدی برگزار شد، نماهنگی به نمایش درآمد که در آن کارگران مختلف با اشاره به مشکلات خود، بر لزوم اتکا بر گفتمان «تدبیر و امید» برای برون‌رفت از وضعیت نامساعد کنونی تاکید می‌کردند.

در بخشی از این نمآهنگ، بانوی کارگری که خود را کارگر بخش زنبور‌داری معرفی کرد، با اشاره به سخت‌کوشی زنبور عسل گفت که زنبور‌ها برای این‌که کام یارانشان شیرین شود، سختی‌های بسیاری می‌کشند و ما کارگران نیز هر روز برای شیرین‌ کردن کام هموطنانمان کار می‌کنیم.

در بخشی دیگر از این نمآهنگ، بانوی کارگری با اشاره به این‌که جامعه به او به‌عنوان یک کارگر غسال‌خانه نگاه بدی دارد، گفت که جامعه به همه نیاز دارد و همان‌طور که بدون معلمان و پزشکان به مشکل برمی‌خوریم، بدون همکاران او نیز زندگی همه مردم مختل می‌شود که این بخش از نمآهنگ با تشویق حضار در سالن روبرو شد.

با این همه نکته‌ای که بیش از هرچیز دیگری در این نمآهنگ جلب‌توجه می‌کرد و بر زیبایی آن می‌افزود، لحن بی‌آلایش و خودمانی کارگرانی بود که در جای‌جای آن به صحبت می‌پرداختند، که پس از بیان صحبت‌های خود و شرح مشکلات فراروان پیش‌رویشان، با لبخندی حاکی از امید به آینده، خطاب به رئیس‌جمهور که مخاطب اصلی این تصاویر بود، می‌گفتند: «دوستت داریم!»

در بخش دیگری از مراسم صبح امروز، ‌ هنگامی که نوبت به نماینده کارگران زن رسید، بانوان حاضر در سالن شعار «حقوق برابر» سر دادند.

این درحالی بود که کارگران با شعار‌ها و تشویق‌های خود در جای‌جای مراسم امروز نسبت به آنچه اتفاق می‌افتاد واکنش نشان می‌دادند و همزمان با ورود رئیس‌جمهور به سالن، یک‌صدا شعار دادند: «روحانی دوستت داریم!»/ایلنا

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: