کد خبر: ۶۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 19 February 2016
برنی ساندرز از جمله سناتورهای آمریکایی بود که پس ازجمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای حمایت خود را از نتیجه مذاکرات اعلام کرد. سندرز در تازه ترین مناظره انتخاباتی خود به نکاتی درخصوص توافق هسته ای با ایران اشاره کرده است.
 برنی ساندرز از جمله سناتورهای آمریکایی بود که پس ازجمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای حمایت خود را از نتیجه مذاکرات اعلام کرد. سندرز در تازه ترین مناظره انتخاباتی خود به نکاتی درخصوص توافق هسته ای با ایران اشاره کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات توانست در جریان انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر بر هیلاری کلینتون غلبه پیدا کند. این در حالی بود که در انتخابات درون حزبی آیووا نیز ساندرز درخشش خوبی داشت و در نهایت با اختلافی حدود 0.3 درصد مغلوب هیلاری کلینتون گردید. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امیدهسته ای، برنی ساندرز از جمله سناتورهای آمریکایی بود که پس ازجمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای حمایت خود را از نتیجه مذاکرات اعلام کرد. سندرز در تازه ترین مناظره انتخاباتی خود به نکاتی درخصوص توافق هسته ای با ایران اشاره کرده است. مروری بر این نکات منجر به تشریح بیشتر مواضع این سناتور و نامزد آمریکایی در خصوص ایران خواهد شد. 

در مناظره اخیر که قبل از برگزرای انتخابات درون حزبی در نیوهمپشایر برگزار شد، هیلاری کلینتون مواضع ساندرز در حوزه سیاست خارجی را مورد تردید قرار داد و اظهار داشت :
'یک گروه از کارشناسان امنیت ملی و نظامی بیانیه بسیار نگران کننده ای درباره نظرات سناتور سندرز درباره سیاست خارجی و امنیت ملی منتشر کردند و به برخی از اظهارات او درباره این موضوعات اشاره کردند از قبیل دعوت کردن از ایران برای حضور نظامیانش در سوریه و قرار دادن آنها دقیقا در دروازه ورودی اسرائیل، درخواست از ایران و عربستان سعودی برای کار کردن با هم، در حالی که آنها نمی توانند همدیگر را تحمل کنند و مشغول درگیری نیابتی هستند».
برنی سندرز اظهارات هیلاری کلینتون درباره ناتوانی و عدم صلاحیتش در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی و امنیت ملی را به شدت رد کرد.
موضوع بعدی در این خصوص به توافق هسته ای میان ایران و اعضای 1+5 اختصاص دارد. میزان و شدت حمایت ساندرز از توافق هصته ای صورت گرفته میان ایران و اعضای 1+5 به مراتب نسبت به هیلاری کلینتون محکم تر است. این در حالیست که هیلاری کلینتون به عنوان دموکراتی جکسونی، موضع تندتری در این خصوص دارد.

البته هیلاری کلینتون مانند نامزدهای جمهوری خواهان ترامپ و تد کروز و مارک روبیو موضعی سلبی در قبال توافق هسته ای ندارد اما به طور کلی نگاه تندتری نسبت به اوباما و جان کری در خصوص پرونده هسته ای ایران دارد و در این جهت به لابی صهیونیستی نزدیکتر بوده و روی آرا آنها حساب بیشتری باز کرده است. 

هم اکنون برنی ساندرز در صدد است نمایندگی طیفی از رای دهندگان آمریکایی که خواستار تغییر در سیاست های این کشور هستند را بر عهده بگیرد. پیشرفت تصاعدی ساندرز در نظرسنجی ها نشان می دهد که او اختلاف آرا خود با هیلاری کلینتون را نسبت به گذشته کمتر کرده است. 
در جریان نظرسنجی هایی که ماه گذشته برگزار شده بود، اختلاف میان آرای هیلاری کلینتون و ساندرز به حدود 30 درصد رسیده بود. این اختلاف به گونه ای بود که حتی برخی موضوع احتمال کناره گیری ساندررز قبل از برگزاری رقابت های انتخاباتی درون حزبی را مطرح کردند. با این حال هم اکنون ساندرز در مجموع طی دو انتخابات درون حزبی در آیووا و نیوهمپشایر توانسته است هیلاری کلینتون را به چالش کشیده و در مجموع آرای بیشتری نسبت به وی به دست آورد. در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، ممکن است هیلاری کلینتون دیگر نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نباشد! 

در هر صورت برنی ساندرز در میان سایر نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری خواه که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 حضور دارند ، بیشترین همراهی را با توافق هسته ای با ایران داشته و حتی خود نیز به عنوان یک سناتور دموکرات رای مثبت و فوری خود را به این توافق اعلام کرده است. 
* منبع: پایگاه خبری امید هسته ای 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: