کد خبر: ۶۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 18 February 2016
نماد معاملاتي شركت بيمه البرز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده مبني بر انتخاب اعضاي هیئت‌مدیره، با محدوديت نوسان قيمت روز بیست و هفتم بهمن‌ماه برای انجام معاملات بازگشایی شد .
بیمه البرزبانکداری ایرانی –  علی رمضانیان ؛ نماد معاملاتي شركت بيمه البرز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده مبني بر انتخاب اعضاي هیئت‌مدیره، با محدوديت نوسان قيمت روز بیست و هفتم بهمن‌ماه برای انجام معاملات بازگشایی شد .

مجمع عمومي عادي به‌صورت فوق‌العاده شركت بيمه البرز با حضور ۹۲ درصد سهامداران در ۲۶ بهمن‌ماه تشكيل شد و  بارأی سهامداران ، گروه مالي ملت، ‌ شركت سرمایه‌گذاری صبا تأمین،‌ دولت جمهوري اسلامي ايران، موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير و گروه توسعه مالي مهر آيندگان با بيشترين آرا به‌عنوان پنج عضو حقوقي هیئت‌مدیره شركت بيمه البرز و شركت مديريت سرمایه‌گذاری ملي ايران به‌عنوان عضو علی‌البدل حقوقي هیئت‌مدیره انتخاب شدند .

مديرعامل بيمه البرز درباره وضعيت اين شركت در بازار سرمايه كشور توضيح داد: باوجود ركود حاكم بر بازار سرمايه كشور طي چند سال گذشته و كاهش شديد ارزش سهام شركت‌هاي بورسي،‌ كاهش ارزش سهام بيمه البرز از ميانگين كاهش بازار كمتر بوده است به‌طوری‌که در سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ كه بازار سرمايه بيشترين كاهش را تجربه كرد كاهش ارزش پرتفوی سرمايه‌گذاري بيمه البرز كمتر از ۵۰ درصد ميانگين كاهش ارزش بازار بود كه حاكي از تركيب مناسب سهام اين شركت است.

تنها بیمه حاضر در صد شرکت برتر ایران 
بر اساس اعلام سازمان مديريت صنعتي ايران،‌ شركت بيمه البرز امسال نيز در ميان صد شركت برتر ايران قرار گرفت و با ۱۹ پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه ۷۹ قرار گرفت.
بر اين اساس،‌ شركت بيمه البرز به‌عنوان تنها شركت بيمه حاضر در بين شرکت‌های داراي بيشترين صعود و با فروش ۱۶ هزار و ۹۶۵ ميليارد ريالي، پرشي ۱۹ پله‌ای داشت و رتبه خود را از ۹۸ به ۷۹ كاهش داد تا رتبه نهم را در بين شرکت‌های برتر كشور ازلحاظ بيشترين صعود به خود اختصاص دهد.

بنابراين گزارش ، بيمه البرز همچنين در سال جاري سرمايه خود را از مبلغ ۳۶۰۰ ميليارد ريال به ۴۰۰۰ ميليارد ريال افزايش داد و بدين ترتيب همچون گذشته، به‌عنوان بزرگ‌ترین شركت بيمه خصوصي كشور به لحاظ سرمايه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. 

اين گزارش حاكي است ، سازمان مديريت صنعتي براي هجدهمين سال متوالي ، فهرست شرکت‌های برتر كشور را بر اساس سال مالي ۱۳۹۳ اعلام كرد . در ارزيابي شرکت‌های بيمه، درآمد بیمه‌ای و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به‌عنوان شاخص‌های مورداستفاده در نظر گرفته‌شده است كه بر اين اساس بيمه البرز براي چندمين سال ، در ليست صد شركت برتر كشور قرار گرفت .

تجربه نیم‌قرنی بیمه البرز 
بيمه البرز باهدف اوليه ارائه خدمات بیمه‌ای و ايجاد تنوع در بازار بيمه و كسب رضايت بیمه‌گذاران در تاريخ ۲۸ تيرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصي تأسیس و در مدت‌زمان كوتاهي توانست اعتماد بسياري از صاحبان سرمايه و كالا را به خود جلب نمايد.
 پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيمه البرز به دليل عملكرد موفق با همان نام به فعاليت خود ادامه داد . شركت بيمه البرز هم‌اکنون با ۵۴ شعبه و بيش از ۱۵۰۰ نماينده فعال ، ۳۳۷ كارگزار و حدود ۱۳۰۰ نفر نيروي انساني در سرتاسر كشور آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به هم‌وطنان است .

شركت بيمه البرز در سال ۱۳۸۸ موفق به دريافت گواهينامه رعايت حقوق مصرف‌کنندگان از وزير بازرگاني شد و در همان سال در طرح سنجش ميزان رضايت‌مندي ارباب‌رجوع در بين بانک‌ها و بیمه‌ها موفق به كسب رتبه اول شد. در سال‌های ۱۳۸۳ و۸۴ و ۸۵ نيز توانست در ميان بانک‌ها و بیمه‌ها رتبه اول مشتری مداری را به دست آورد و در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ نيز در طرح سنجش ميزان رضايتمندي مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های عمومي و دولتي علاوه بر گروه بانک‌ها و بیمه‌ها در ميان تمام دستگاه‌های اجرايي رتبه اول را به خود اختصاص داد .

كسب مقام اول در كاربرد فناوري اطلاعات IT ، شفافيت گزارشگري مالي و حضور و كارايي در بازار سرمايه در ميان شرکت‌های بيمه دولتي و خصوصي در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ و كسب عنوان برتر بيمه كشور در سال ۱۳۸۷ در رتبه‌بندی شرکت‌های بيمه كه از سوي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران انجام شد نيز از افتخارات ديگر شركت بيمه البرز است .

بيمه البرز در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان اولين شركت بيمه دولتي در بورس پذيرفته شد و سهام آن با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران و فعالان بورس همراه شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدين ترتيب از يك شركت بيمه دولتي به شركت بيمه خصوصي تغيير مالكيت داد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: