رئیس شورای عالی تمبر از برونسپاری طراحی تمبر توسط متخصصان خبر داد و گفت: لازم است در طراحی تمبر نگاه بینالمللی داشته باشیم.
به گزارش تسنیم، علی اکبر نصرآبادی درباره وضعیت این شورا گفت: در سالهای گذشته این شورا جایگاه و موقعیت مکانی مناسبی نداشته و در شرکت پست تشکیل میشد اما خوشبختانه امروز شورای عالی تمبر از جایگاه مستقل برخوردار و نماینده تام الاختیار 5 وزارتخانه و یک نماینده از شرکت پست به عنوان اعضا در آن حضور دارند که ریاست آن بر عهده نماینده تام الاختیار وزارت ارتباطات است.
وی با بیان اینکه جلسات شورای عالی تمبر در نگارخانه تمبرهای اورجینال چاپ شده بعد از انقلاب اسلامی در محل موزه ارتباطات، برگزار میشود افزود: در این جلسات درباره ویژگیهای تمبرهایی که قرار است چاپ شود، تصمیمگیری میشود.
او ابراز کرد: برخی موضوعات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر اساس موضوعات مشخص شده، مصوب و چاپ میشود.
وی بر برون سپاری طراحی تمبر توسط متخصصان تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند داشتن بودجه برای دبیرخانه و ارائه جوایز برای متخصصان این حوزه است که الحمدلله به نتایج خوبی رسیدهایم.
رییس شورای تمبر آخرین تمبر تصویب شده را تمبر شهید نواب صفوی عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته به دلیل تحریمها با کمبود کاغذ چاپ تمبر مواجه بودیم و واردات کاغذهای تمبر با مشکل مواجه بود که با شرایط پسابرجام امیداوریم این مشکلات به زودی مرتفع شود.
نصر آبادی داشتن موضوع و طرح خوب برای تمبر را از واجبات محتوای تمبر دانست و ادامه داد: در حال حاضر تمبر دهه فجر و نوروز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه لازم است نگاهمان را نسبت به موضوعات تمبر تغییر داده و از قالبهای کلیشهای جدا شویم افزود: لازم است در طرح تمبر نگاه بینالمللی داشته باشیم چرا که تمبرها برای 193 کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال میشود.
او گفت: شورای تمبر در سال 94 تاکنون هفت جلسه برگزار و در آن 45 مورد پیشنهاد و بررسی شده است که از این تعداد تاکنون 15 مورد تمبر یادبود تصویب و 10 مورد به چاپ رسیده است.
رئیس شورای تمبر اظهار کرد: به عنوان مثال برای تمبر دهه فجر میبایست به موضوع اهداف و دستاوردهای حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نهضت اسلامی توجه و بتوان این چنین محتوایی را در قالب تمبر به علاقهمندان عرضه کرد.
رییس موزه ارتباطات بر پاسداشت عرق ملی در بازدیدکنندگان موزه تاکید کرد و گفت: لازم است حس افتخار به پیشکسوتان و سیر تحول موزهها در معرفی به علاقهمندان مدنظر قرار گیرد.
وی بر اطلاعرسانی و شناسایی موزه ارتباطات به مردم تاکید کرد و گفت: موزه ارتباطات باید با برنامهریزیهای مناسب و کارشناسی پربینندهترین موزه کشور باشد که امیدوارم با رفع موانع ورودی و پارکینگ این مهم به نتیجه برسد.