کد خبر: ۶۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 10 February 2016
بانکداری ایرانی – مجمع عمومی و فوق‌العاده سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با نام اختصاری " سمگا" روز گذشته با حضور رییس هیات مدیره ، مدیرعامل ، اعضای هیئت‌رئیسه تشکیل شد .
 بانکداری ایرانی – مجمع عمومی و فوق‌العاده سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با نام اختصاری  " سمگا"  روز گذشته با حضور  رییس هیات مدیره ،  مدیرعامل ، اعضای هیئت‌رئیسه  تشکیل شد . 

همچنین در این جلسه نماینده سازمان بورس اوراق بهادار  و حسابرسی و  72درصد از سهامداران با ترکیب 90درصدی سهامداران حقوقی و 10درصد سهامداران حقیقی  حضور داشتند تا در خصوص  تقسیم سود سهامداران و افزایش سرمایه شرکت  تصمیم‌گیری کنند  به همین منظور  معاملات نماد سمگا در 18بهمن‌ماه به دلیل تشکیل مجمع عمومی در بورس متوقف شد.

نخستین شرکت خصوصی گردشگری و جهانگردی  ایران، در  یک سال گذشته برای هر سهم 1280 ریال سود شناسایی کرد که در مجمع عمومی روز گذشته مصوب شد که 100درصد آن بین سهامداران تقسیم شود این در حالی است که شرکت سمگا در ابتدای دوره 1028ریال سود برای سال 94 پیش‌بینی کرده بود که در این سال توانست با رشد 125درصدی در تحقق سود درنهایت 1284ریال سود را در 30/09/1394شناسایی کند. 

افزایش سرمایه 250درصدی

روز گذشته در حالی مجمع عمومی و فوق‌العاده شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران «سمگا» برگزار شد که افزایش سرمایه 250درصدی شرکت مورد تصویب قرار گرفت.

این شرکت سرمایه خود را از 800میلیارد ریال به 2000هزار میلیارد ریال افزایش داده است.  این افزایش سرمایه تماماً از محل آورده نقدی یا همان سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صورت می‌گیرد . و برای افزایش سرمایه 120میلیاردی ، پذیره‌نویسی هر سهم باقیمت 350 تومان  تصویب شد و سهامداران باید به تعداد حق تقدم خود این مبالغ را  به‌حساب شرکت در آینده واریز کنند.
 
تأثیر افزایش سرمایه‌بر عملکرد سمگا 

در توجیه افزایش سرمایه  از محل آورده نقدی  آمده است که با توجه به برنامه استراتژیک سمگا ، و اهداف توسعه‌ای آن این شرکت در نظر دارد با جذب مشارکت سرمایه‌گذاران جدید در طرح‌های فعلی و همچنین توسعه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در طرح‌های جدید گام مؤثری بردارد  استفاده از منابع مالی خارج از شرکت نیز مستلزم سهامدار نمودن افراد جدیدی است که از سد حق تقدم شرکت بگذرند ارزیابی سهام شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 30/09/1393  نشان می‌دهد که ارزش هر سهم 8667ریال است. 

شایان‌ذکر است که برای نخستین بار در سال 1389 سرمایه سمگا از 200میلیارد به 400میلیارد و در سال 93 سرمایه آن به 800میلیارد افزایش‌یافته است . مدیران مالی شرکت سمگا معتقدند که در صورت افزایش سرمایه،  شرکت در سال آینده رشد  چشمگیری خواهد داشت .  




همچنین مدیران مالی شرکت طبق برآوری در توجیه افزایش سرمایه تأثیر عملکردی افزایش سرمایه 250درصدی این  شرکت را در سال‌های پیش رو منتشر کردند که به شرح ذیل است : 




وضعیت نخستین شرکت هلدینگ گردشگری  ایران 

گفتنی است که شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) که به‌اختصار سمگا نامیده می‌شود نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری کشور هست که به‌عنوان اولین عضو بخش خصوصی ایران در سازمان جهانی جهان گردی (UNWTO) درآمده است . 

مهم‌ترین هدف آن توسط بنیان‌گذاران آن ، انتفاع سهامداران و توسعه صنعت گردشگری کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق مشارکت عمومی اعلام‌شده است تا فضایی فراهم شود که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اعم از داخلی و خارجی بتوانند نقشی مناسب در توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور ایفا نمایند.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) باهدف اولیه انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه گردشگری و توسعه این صنعت و کسب درآمد از این طریق در تیرماه سال ۱۳۸۸ با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال تأسیس، و در جایگاه نخستین هلدینگ خصوصی گردشگری ایران ایفای نقش می‌نماید. این شرکت با پذیرش در بازار فرابورس ایران از اسفندماه ۱۳۸۹ به‌عنوان یک‌نهاد مالی، در راستای توسعه کسب‌وکار و صنعت گردشگری با مشارکت گسترده سهامداران سرمایه خود را به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش داده است و توانسته فعالیت‌های خود را در بازار سرمایه و کلیه بخش‌های زنجیره ارزش صنعت گردشگری گسترش دهد و در ادامه این مسیر نیز در نظر دارد با افزایش سرمایه تا 2هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت نیل به اهداف خود را تأمین نماید.

سمگا در جایگاه نخستین شرکت خصوصی عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، همواره با‌ نگاه به بازارهای بین‌المللی حرکت کرده است و از آغاز سعی نموده با جلب همکاری‌های بین‌المللی به توسعه کسب‌وکار خود بپردازد.






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: