کد خبر: ۶۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 09 February 2016
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 19 بهمن در توضیح تیتر یک، می نویسد: پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور روز گذشته اعلام کرد که به آبگیری سد سیلوه در پیرانشهر بدون کاوش های لایه به لایه محوطه های تاریخی عصر مفرغ و دوره اشکانی و همچنین نجات بخشی آثار متعلق به محوطه ای که سد سیلوه قرار است در آن آبگیری شود اعتراض کرده است.
این روزنامه با اشاره به عنوان پژو 427 میلیون یورو خسارت می دهد، نوشت: انتشار برخی جزئیات قرارداد اخیر پژو با ایران خودرو واکنش برخی کارشناسان، نمایندگان مجلس و مصرف کنندگان را به دنبال داشته است. مطابق مفاد قرارداد جدید پژو مقرر شده تا ایران خودرو427.6میلیون یورو بابت قرارداد قبلی غرامت دریافت کند اما دود اصلی عهدشکنی این خودروساز فرانسوی به چشم میلیون ها مصرف کننده ای رفته که به دلیل استفاده از خودروهای بی کیفیت یا قطعات گران و غیراستاندارد انواع خودروهای پژو یا نقص فنی و آتش سوزی پژو405، خسارات جانی و مالی زیادی را متحمل شده اند. مطابق این قرارداد و در خوش بینانه ترین حالت، تنها پرداخت غرامت به ایران خودرو اجرایی خواهد شد و هیچ سازوکاری برای جبران خسارت های جانی، مادی و معنوی مشتریان خودروهای پژو در ایران پیش بینی نشده است.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان رقابت تنگاتنگ برای کسب سیمرغ مردمی، آورد: نتایج شمارش آرای تماشاگران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران(سودای سیمرغ) تا روز ششم جشنواره نشان می دهد که 5 فیلم از نگاه تماشاگران به عنوان بهترین فیلم ها انتخاب شده اند. این 5 فیلم به ترتیب حروف الفبا عبارتند: ابد و یک روز(سعید روستایی)، اژدها وارد می شود(مانی حقیقی)، ایستاده در غبار(محمدحسین مهدویان)، بادیگارد(ابراهیم حاتمی کیا) و بارکد(مصطفی کیانی)

تعطیلات نوروز کم شدنی نیست، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: وزیر آموزش و پرورش معتقد است «نمی توان تعطیلات نوروزی مدارس را کاهش داد، چون این کار پیش تر در سال59 تجربه شده و موفقیت آمیز نبوده است.» درحالی که رهبر انقلاب 14سال قبل خواستار ساماندهی تعطیلات نوروزی شده بودند، وزیر آموزش و پرورش با این استدلال که چنین تجربه ای در گذشته شکست خورده، معتقد است تکرار دوباره آن نیز همراه با موفقیت نخواهد بود. دیدگاه منفی علی اصغر فانی درباره ساماندهی تعطیلات نوروز در حالی است که این تعطیلات 15روزه، گاهی نه تنها باعث خوشحالی نمی شود که کسالت و حتی ضرر ایجاد می کند. منهای مضرات اقتصادی کلان برای کشور، تردد بالای خودرو ها آمار تصادفات را بالا می برد، بعد از 2هفته تعطیلات در روند آموزشی مدارس و دانشگاه ها اختلال ایجاد می کند، کارهای اداری طول می کشد تا به روال و همان سرعت لاک پشتی سابق برگردد و البته خدا نکند در این مدت گذر کسی به دکتر و بیمارستان بیفتد. 

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتشار عنوان «محیط طبیعی در خطر است» به قلم اسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت محیط زیست، می نویسد: جناب رئیس جمهور، محیط زیست طبیعی ایران که روزگاری از نمونه های برجسته حفاظت از منابع در کشورهای در حال توسعه می بود به ورطه ای افتاد که موسسات جهانی هر روز خبری و اثری از ناهنجاری های ما را به خود ما و جهان منعکس می نمایند. تیترهایی مانند اینها در رسانه های دنیا متداول گشته: هر ساله بین یک تا 1.5 درصد از جنگل های هیرکانی نابود می شود. کلیه تالاب های ایران زیر خط قرمز قرار دارند. ایران در فرسایش خاک رتبه اول یا دوم جهان را دارد. تنها 50 قلاده یوزپلنگ آسیایی در ایران باقی مانده.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «موانع معرفی مجرمان 100 میلیونی به روایت محسنی اژه ای»، «تعامل مدیریت شهری برای حفاظت از اراضی عباس آباد»، «برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی» و «اعلام جزئیات ثبت نام کنکور 95» را منتشر کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: