کد خبر: ۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 08 February 2016
بانک توسعه صادرات اصفهان در 10 ماه امسال بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان پرداخت کرده است.
بانک توسعه صادرات اصفهان در 10 ماه امسال بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان پرداخت کرده است.


 رئیس شعبه اين در استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب 60 فقره قرارداد و با هدف حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان برای رقابت پذیری بیشتر پرداخت شده است.

سید صمدالدین هاشمی با بیان اینکه این بانک به سه طریق برای حمایت از صادر کنندگان و تولید کنندگان تامین مالی می کند افزود: یکی از این منابع که سود آن شناور است بین 15 تا 21 درصد برای عقود مبادلاتی و 18 تا 22 درصد برای عقود مشارکتی است. 

وی منابع صندوق توسعه ملی که نرخ آن 16 درصد است را راهکار دوم برای استفاده از این تسهیلات در بانک توسعه صادرات ایران بیان و اظهار کرد: بهره گیری از بازار سرمایه بعنوان نوع سوم منبع تسهیلات است که با همکاری شرکت تأمین سرمایه آرمان با نرخ 22 تا 24 به تأمین مالی متقاضیان پاسخ خواهد داد.

رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه اصفهان تأکید کرد: بانک توسعه صادرات بعنوان بانک دولتی، توسعه ای و تخصصی در امر صادرات در خدمت صادرکنندگان است.

وی با اشاره به رخدادهای پسابرجام و رفع تحریم های بانکی افزود: بانک توسعه صادرات بمنظور تسهیل در مبادلات ارزی صادر کنندگان و تجار و حمایت از صادرات با ایجاد و احیای روابط کارگزاری در حوزه بانک های اروپایی و آسیایی نسبت به انعقاد دو فقره قرارداد خط اعتباری با بانک های روسی اقدام کرده است .

هاشمی ادامه داد: طبق یکی از قرارداده های منعقده یک خط اعتباری به مبلغ 5 میلیون یورو برای صادرکنندگانی که به روسیه کالا صادر می کنند پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقده یک خط اعتباری پنج میلیون یورویی با بانک ملت ارمنستان نیز صورت گرفته است که بر اساس آن صادرکننده ایرانی کالا به ارمنستان در ایران وجه خود را دریافت می کنند.
بانک توسعه صادرات ایران در هر استان دارای یک شعبه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: