مدیرعامل بیمه کوثر گفت: کارگزاران صنعت بیمه بهعنوان بازوان اجرایی، شریک و همکار شرکتهای بیمه، میتوانند در رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور نقش مؤثری را ایفا کنند.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، عبدالرسول عطایی در همایش توسعه همکاری کارگزاران برتر صنعت بیمه با بیمهکوثر، تصریحکرد: کارگزاران صنعت بیمه امین بیمهگذاران و حامی این صنعت هستند.
عطایی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در اقتصاد دنیا بهطور میانگین هفت تا هشت درصد است که این ضریب در کشورهای پیشرفته دنیا و بعضی از کشورهای اروپایی به 12 تا 13 درصد نیز رسیده است، بیانکرد: متاسفانه این ضریب در کشور ما حدود 1.9درصد است که این نقطه ضعف بیمه در کشور ما است.
وی افزود: باتوجهبه ردهبندی جهانی ضریب نفوذ بیمه در اقتصاد، کشور ایران در جایگاه 45 دنیا است که این امر یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه در کشور است.
مدیرعامل بیمهکوثر مسئولان و متولیان حوزه بیمه و مردم را عامل عدم رشد صنعت بیمه در کشور دانست و گفت: شرکتهای بیمه با پذیرش ریسک و ایجاد اعتماد و آرامش میتوانند در زندگی افراد جامعه نقش داشته باشند و مردم با انتقال ریسکهای موجود در زندگی خود میتوانند زمینههای رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور را فراهم سازند.
عطایی با اشاره به اینکه سه قطب اصلی اقتصاد در دنیا بر پایه بیمه، بانک و بورس است و این سه قطب ارتباط مستقیمی با امنیت پایدار جوامع دارند، خاطرنشانکرد: ورود شرکتها به حوزههای سرمایهگذاری امن با حمایت شرکتهای بیمه از بنگاهها و پذیرش ریسکها در حوزههای سرمایهگذاری صورت میگیرد.
وی درخصوص چالشهای موجود در صنعت بیمه بیانکرد: فرهنگسازی صنعت بیمه، نگاه مردم به بیمه، بهکارگیری نیرویانسانی متخصص و اعتمادسازی متقابل میان شرکتهای بیمه و بیمهگذاران ازجمله چالشهای موجود در این صنعت است.
مدیرعامل شرکت دستیابی به رتبه نخست بیمهگر خصوصی ازنظر سهم بازار، ارائه خدمات و توانمندی مالی و قبول اتکایی در سطح کشور در افق1404 را چشمانداز شرکت عنوان و خاطرنشانکرد: بیمهکوثر در سال 1389 تاسیس شد و از بین 22 شرکت بیمهای مقام بیستودوم را کسب کرد و همچنین در سالهای 90، 91 و سالهای 92 و 93 که بهترتیب تعداد شرکتهای بیمه به 24، 26 و 28 شرکت بیمهای رسید و شرکت بیمهکوثر توانست در میان شرکتهای بیمهای جایگاههای شانزدهم، یازدهم، هشتم و پنجم را کسب کند.
عطایی اظهارکرد: ارائه خدمات به خانواده بزرگ نیروهایمسلح و آحاد جامعه، اعتمادسازی، فرهنگسازی، تربیت نیرویانسانی برای صنعت بیمه و ورود به حوزههای بیمهناپذیر و نوآوری در این حوزه از جمله اهداف راهاندازی این شرکت بوده است.
وی پرداخت خسارت را حقالناس دانست و گفت: با پرداخت بهموقع به مشتریان، ارائه مشاوره و بهترین خدمات به آنها و نیز جلب اعتماد مشتریان در هنگام حادثشدن وقایع ناگوار مانند زلزله، توفان و سیل در مناطق مختلف کشور توانستیم در راستای اعتمادسازی آحاد جامعه به صنعت بیمه گام برداریم.
مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مشتریان و خانواده بزرگ نیروهایمسلح، حضور فعال نمایندگان و بازاریابان عامل رشد صعودی فروش بیمهنامههای زندگی در این شرکت است، افزود: تاکنون بالغبر 120 هزار بیمهنامه عمر و سرمایهگذاری در این شرکت به فروش رفته و امید است، با ایجاد زیرساختها در شرکت بتوانیم تعداد بیمهنامهها را به بیش از یکمیلیون برسانیم.
عطایی ورود نیرویانسانی جوان، مجرب، انقلابی و سالم را عامل نجات صنعت بیمه از مهجوریت دانست و تصریحکرد: با جذب فارغالتحصیلان و حمایت از دانشجویان صنعت بیمه و نیز آموزش نیرویانسانی موجود، ورود به حوزههای بیمهای جدید و گسترش صنعت بیمه در جامعه تحقق مییابد.
وی افزود: با راهاندازی بیمهکوثر، هزارنمایندگی حقیقی و 9نمایندگی حقوقی، زمینههای بهرهمندی از دانش 600نفر از متخصصان صنعت بیمه و اشتغالزایی علاقهمندان به این صنعت میسر شد.
مدیرعامل شرکت از ورود بیمهنامههای جدید در آینده نزدیک به صنعت بیمه خبرداد و اظهارکرد: با ایجاد زیرساختهای ضروری در شرکت، بیمههای بهگرد، صعبالعلاج، تکمیلی دندانپزشکی و حامی به صنعت بیمه ورود پیدا میکند.
عطایی درخصوص فعالیتهای شرکت در حوزه نواوری بیانکرد: بهرهمندی از بیمه تکمیلی درمان با اریه کدملی، صدور معرفینامه درمان بهصورت آنلاین و 24ساعته ازطریق چابک، ارائه کارت بانکی یکبار مصرف برای دریافت خسارت خودرو، ایجاد هوش تجاری و طرح تحرک در راستای رصد عملکرد نمایندگان و راهاندازی کمیته مدیریت ریسک ازجمله فعالیتهای این شرکت در حوزه نواوری است.