کد خبر: ۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 30 January 2016
هفته جاری آیفکس با افزایش ۳۷.۴ واحدی (معادل ۵.۲ درصد)، رقم ۷۵۶ واحد را در پایان معاملات روز چهارشنبه ثبت کرد.
  بانکداری ایرانی – سرویس بورس ؛ هفته جاری آیفکس با افزایش ۳۷.۴ واحدی (معادل ۵.۲ درصد)، رقم ۷۵۶ واحد را در پایان معاملات روز چهارشنبه ثبت کرد.

 معاملات فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۷ بهمن ماه با رشد ۵.۲ درصدی شاخص کل به پایان رسید و بعد از حدود ۷ ماه رکورد بیشترین رشد هفتگی خود را شکست.

هفته گذشته آیفکس با افزایش ۳۷.۴ واحدی (معادل ۵.۲ درصد)، رقم ۷۵۶ واحد را در پایان معاملات روز چهارشنبه ثبت کرد و بیشترین میزان رشد شاخص کل را از نیمه تیرماه سال جاری تاکنون تجربه کرد. پیش از این بالاترین میزان افزایش شاخص کل در مقیاس هفتگی مربوط به هفته معاملاتی منتهی به ۱۶ تیر ماه و به میزان ۷.۱ درصد ثبت شده بود.

هفته گذشته به موازات رشد شاخص فرابورس، ارزش بازار نیز افزایش ۴.۷ درصدی را تجربه کرد و رقم ۸۵۱ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال را در آخرین روز معاملاتی هفته به ثبت رساند.

هفته گذشته در فرابورس ایران با افزایش حجم و تعداد دفعات معاملات نیز در مقایسه با هفته ماقبل روبه‌رو شدیم. حجم و تعداد دفعات دادوستد اوراق بهادار در فاصله روزهای سوم تا ۷ بهمن ماه به ترتیب با افزایش ۲۱ و ۲۲ درصدی به معامله یک هزار و ۸۱۱ میلیارد ورقه در ۲۱۰ هزار دفعه معاملاتی ختم شد. در این میان اما ارزش معاملات با کاهش ۸ درصدی روبه‌رو شد و رقم ۱۰ هزار ۵۵۴ میلیارد ریال را در مجموع هفته به ثبت رساند.

هفته قبل بازار اول بهترین عملکرد هفتگی را به لحاظ افزایش حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات در میان سایر بازارها تجربه کرد. بازار اول به ترتیب رشد ۳۹، ۱۰۱ و ۱۰۴ درصدی ارزش، حجم و تعداد دفعات دادوستد اوراق بهادار را نسبت به هفته ماقبل به ثبت رساند و صدرنشین بازارهای پنج‌گانه قرار گرفت.

بازار پایه با افزایش ۳۳ درصدی ارزش معاملات هفتگی روبه‌رو شد و رشد ۹ درصدی حجم معاملات را تجربه کرد. بازار دوم نیز به ترتیب رشد ۲۶ و ۹ درصد ارزش و حجم خرید و فروش اوراق بهادار را شاهد بود. در این میان بازار ابزارهای نوین مالی در حالی که افت ۲۵ درصد ارزش معاملات را در کارنامه فعالیت هفتگی خود به ثبت رساند، اما رشد ۲۵ و ۳۷ درصدی حجم و تعداد دفعات معاملات را در بازه مورد بررسی تجربه کرد.

در میان ۳۴ صنعت فعال فرابورس ایران به ترتیب دو صنعت فلزات اساسی و بانک‌ها با بیشترین ارزش معاملات هفتگی سهام در میان بازارهای اول، دوم و پایه روبه‌رو شدند. گروه فلزات اساسی، ارزش معاملاتی بالغ بر ۴۵۵ میلیارد ریال را تجربه کرد که معادل ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات سهام در سه بازار مذکور بود. پس از آن گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با ثبت ۴۳۷ میلیارد ریال ارزش معاملات هفتگی، سهم ۱۰ درصدی را از ارزش کل معاملات سهام به خود اختصاص داد.

در همین حال، روز چهارشنبه ۷ بهمن ماه به ترتیب سه صنعت محصولات شیمیایی، بانک‌ها و فلزات اساسی بیشترین ارزش بازاری سهام را تجربه کردند. گروه محصولات شیمیایی با ارزش بازاری بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال، معادل ۳۴ درصد از ارزش کل بازار را در روز چهارشنبه به نام خود ثبت کرد. گروه بانک‌ها و فلزات اساسی نیز به ترتیب ۱۶ و ۱۳ درصد از ارزش کل بازار سهام را در آخرین روز معاملاتی هفته در اختیار گرفتند.         

همچنین در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته به ترتیب بازارهای دوم، پایه توافقی و اول بیشترین سهم از ارزش کل بازار را در میان بازارهای پنج‌گانه فرابورس ایران به نام خود ثبت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: