کد خبر: ۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 27 January 2016
​بانکداری ایرانی – بانک سینا برای پیوستن به شبکه‌های بانکی فراتر از مرزهای ایران، درصدد کسب جایگاه مناسب در بازار پولی و بانکی ایران است و به همین منظور، با بانک‌های بزرگ جهانی قراردادهای مهمی منعقد کرده است.
 بانکداری ایرانی – بعد از لغو تحريم‌ها،اميد فعالان صنعتي و تجاري كشور به بانك‌هاي كشور است تا بتوانند تعامل خود با جهان را احيا كنند و در كنار مذاكرات دولت براي ورود سرمایه‌گذاران خارجي، بهره  مناسب را ببرند.

 بانک سینا برای پیوستن به شبکه‌های بانکی فراتر از  مرزهای ایران، درصدد کسب جایگاه مناسب در بازار پولی و بانکی ایران است و به همین منظور، با بانک‌های بزرگ جهانی قراردادهای مهمی انعقاد کرده و با بانک‌هایی نظیر EIH آلمان،PIB  لندن، بانک ملی هامبورگ و برخی بانک‌های دیگر برای گشایش اعتبارات اسنادی و انجام عملیات ارزی همکاری می‌کند.

در همین زمینه معاون سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک با اشاره به اينكه  در حال حاضر بانک سینا محدودیتی درزمینهٔ ارائه خدمات ارزی ندارد، گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌ها رسمیت ببخشد، راه‌اندازی سوئیفت است که اکنون اقدامات این کار از سوی بانک مرکزی در حال انجام است. همچنين مدیرعامل بانک سینا در پیامی به مناسبت آغاز اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، از آمادگی این بانک در جهت توسعه فعالیت‌های بین‌المللی خبر داد.

اين بانك هم‌اکنون داراي 49 واحد ارزي در كشور است و در 3 سال گذشته در توسعه شعبات ارزي  خود رشد 10درصدي را تجربه كرد. و در حوزه‌های ارزي چون افتتاح انواع حساب‌های ارزی ، خرید ارز ، صدور حواله‌های ارزی داخلی ، دریافت حواله‌های ارزی به نام مشتریان از بانک‌های داخل یا خارج از کشور، گشایش اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار ، صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ارزی،انجام امور مربوط به واردات کالا از طریق ثبت سفارش بروات اسنادی، انجام امور مربوط به اعتبارات اسنادی صادراتی فعال است.

گفتني است كه  بانک سینا در تاریخ 28 اسفند 1387 موفق به دریافت مجوز تأسیس گردید. این بانک قبل از این به‌عنوان موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت می‌کرد.موسسه مالی و اعتباری سینا در سال 1364 باهدف تأمین نیازهای مالی واحدهای مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی و جمع‌آوری سپرده‌های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی بخصوص بخش تولید، تأسیس و خوشبختانه تاکنون به رشد چشمگیر و بی‌سابقه‌ای دست‌یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: