کد خبر: ۶۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 27 January 2016
بیمه دانا در نسبت توانگری مالی در بین 28 بیمه‌گرهای کشور رتبه دوم را کسب کرد. در همین رابطه مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی ، نسبت توانگری مالی بیمه دانا را در سال 1394 بر اساس صورت‌های مالی سال 93 حدود 111 درصد و در سطح یک اعلام کرد.
 بانکداری ایرانی – بیمه دانا در حالی در سال 94 در ردیف 100شرکت برتر  ایران قرار می‌گیرد که  سازمان مدیریت صنعتی همه‌ساله باهدف شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار کشور، ارائه تصویر روشنی از جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی مختلف، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و علمی‌تر کردن فضای تصمیم‌گیری مدیران، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را اعلام کرد. و شرکت بیمه دانا را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های بیمه‌ای که سال گذشته رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشت، در رتبه 75 در بین  صدها شرکت بزرگ در ایران قرارداد.

از طرف دیگر بیمه دانا در نسبت توانگری مالی در بین 28 بیمه‌گرهای کشور رتبه دوم را کسب کرد. در همین رابطه مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی ، نسبت توانگری مالی بیمه دانا را در سال 1394 بر اساس صورت‌های مالی سال 93 حدود 111 درصد و در سطح یک اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش، مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات موجود در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی مؤسسات بیمه، مفاد آئین‌نامه 69 و تعیین ریسک‌هایی از قبيل ريسك صدور بیمه‌نامه، ريسك بازاري، ريسك اعتباري و ريسك نقدينگي است.

شرکت بیمه دانا در سال‌های اخير با تکیه‌بر مدیریت صحیح ریسک، نیروی انسانی متخصص، توجه به اصول مشتری مداری، رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای بیمه گری، تركيب پرتفوي مناسب و نیز رعایت آئین‌نامه و مصوبات شورای عالی بیمه توانسته است جایگاه خود را در صنعت بيمه حفظ کند. شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران از توانایی کافی برخوردارند.

 بنا بر آیین‌نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه توانگری مالی مؤسسات بیمه دارای پنج سطح است که سطح یک بالاترین سطح توانگری مالی بیمه‌گر به شمار می‌آید. این گزارش اضافه می‌کند، در راستای اجرای آیین‌نامه توانگری مالی، بیمه مرکزی با اعلام سطوح توانگری شرکت‌های بیمه، به عموم هم‌وطنان و بیمه‌گزاران توصیه کرده است به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی تائید و اطلاع‌رسانی شده به‌عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه‌گر خود توجه کرده و درعین‌حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه غفلت نکنند.

  مشتريان، نمايندگان، كارگزاران و كاركنان، اعضاء اصلي خانواده بزرگ شركت هستند و اين شركت با استفاده از نيروي جوان، تحصيل‌كرده، باانگیزه و شبكه فروش فعال، گسترده و آراسته به اخلاق حرفه‌اي و همچنين بهره‌گيري از تكنولوژي روز در فناوري اطلاعات رضايت تمام و كمال مشتريان خود را فراهم مي‌آورد و خدمات خود را با بهترين كيفيت ارائه خواهد نمود.

  تركيب پرتفوي بيمه دانا  با مديريت ريسك علمي و همچنين بهره‌گيري حداكثري از منابع مالي و سرمايه‌اي، شركت‌رادر بهترين شرايط سودآوري قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب بنيه مالي شركت براي پاسخگويي به مشتريان تقويت و حقوق صاحبان سهام نيز تأمين خواهد شد.

گفتنی است که    بيمه دانا در سال 1353 با مشاركت بيمهCommercial Union انگليس به‌صورت شركت سهامي عام با سرمايه بخش خصوصي و با امكان فعاليت در كليه رشته‌های بیمه‌ای تأسیس شد .اين شركت پس از 5 سال فعاليت در قالب بخش خصوصي در تیرماه 1358 بر اساس مصوبه شوراي انقلاب و دولت موقت به همراه 12شركت بيمه خصوصي ملي اعلام شد وجهت ارزيابي سهام و تسویه‌حساب با سهامداران داخلي و خارجی بر اساس مصوبه سال 1360 فعاليت بيمه دانا و10 شركت ملي شده ديگر متوقف گرديد.

در آذرماه سال 1367 به‌موجب(( قانون نحوه اداره امور شرکت‌های بيمه))تعداد 9 شركت بيمه ملي شده (آريا، اميد، پارس، تهران، توانا، حافظ، ساختمان وكار، شرق و ملي)در شركت سهامي بيمه دانا ادغام‌شده و به‌موجب همين قانون مقرر شد اين شركت ضمن بررسي حساب‌ها و تسویه ديون دولت و سهامداران شرکت‌های ادغامي، به‌عنوان يك شركت بيمه تخصصي در رشته بیمه‌های اشخاص شروع به فعاليت نمايد .

هدف از تأسیس مجدد بيمه دانا تشكيل يك شركت بيمه تخصصي اشخاص خصوصاً بیمه‌های عمر در كشور بود . به دليل محدوديت حوزه فعاليت و نبود امكان رقابت با ساير شرکت‌های بيمه در سال 1375 با تصويب ماده‌واحده‌ای توسط مجلس شوراي اسلامي به بيمه دانا اجازه داده شد همچون ساير شرکت‌های بیمه‌ای فعاليت نمايد . فعالیت‌های عمومي بيمه دانا عملاً از ابتداي سال 1376 آغاز و گسترش يافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: