کد خبر: ۶۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 27 January 2016
براساس «رتبه بندی صد شركت برتر 100 IMI » ، درمیان 500 شركت بزرگ كشور، بانك كارآفرین از نظر شاخص «بازدهی فروش» در گروه بانك ها و موسسات اعتباری، «رتبه نخست» را كسب كرد.
براساس «رتبه بندی صد شركت برتر 100 IMI » ، درمیان 500 شركت بزرگ كشور، بانك كارآفرین از نظر شاخص «بازدهی فروش» در گروه بانك ها و موسسات اعتباری، «رتبه نخست» را كسب كرد.

  در  هجدهمین همایش رتبه بندی شركت های برتر ایران سه شنبه ، ششم بهمن با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ، قائم مقام سازمان گسترش صنایع و  مدیران و مدیران شرکت های برتر در مركز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد ،  بانک کارآفرین برای دومین سال پیاپی  موفق به کسب عنوان رتبه نخست از نظر شاخص بازدهی فروش در میان بانک  ها و موسسات اعتباری شد .

منظور از بازده فروش، حاصل تقسيم سود قبل از كسر ماليات شركت بر ميزان فروش شركت است و متوسط سود شركت حاصل از هر ريال فروش را نشان مي‎دهد.

گفتنی است، همایش معرفی 100 شركت برتر كشور از 18 سال پیش  و هرساله برمبنای شاخص هایی چون «شاخص‌هاي اندازه و رشد شركت(فروش، رشد فروش، فروش سرانه، ارزش افزوده، دارايي، رشد دارايي، تعداد كاركنان، رشد اشتغال)»،« شاخص‌هاي سودآوري و عملكرد(سود آوری، رشد سود، بازده فروش، بازده دارايي، بازده ارزش ويژه، گردش دارايي، نسبت مالكانه»،« شاخص‌هاي صادرات(صادرات، صادرات سرانه، رشد صادرات، نسبت صادرات به فروش »، «شاخص‌هاي نقدينگي(نسبت جاري، نسبت خالص وجوه ناشي از عمليات به فروش و نسبت خالص وجوه ناشي از عمليات به سود عملياتي)»، «شاخص‌هاي بدهي‌(نسبت بدهي، نسبت پوشش هزينه بهره)» و« شاخص‌هاي بازار(ارزش بازار، بازده بازار حقوق صاحبان سهام و نسبت P/E، نسبت P/B)» شركت ها را ارزیابی و رتبه بندی می كند.
شایان ذكر است هجدهمین  سال رتبه بندی شرکت های ایرانی (IMI-100) با هدف شفاف‌سازی فضای كسب و كار كشور و گسترش رقابت‌ بین شركت‌های ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام می شود. این رتبه بندی به سازمان های حاکمیتی و سیاستگذاران اقتصادی در تحلیل روند اقتصادی کشور، رشد رقابت در بخش های دولتی و خصوصی و در نهایت، اجرای سیاست های اصلاحی و تعیین راهبردهای آینده شركت ها کمک های ارزنده ای می كند.

بر اساس این گزارش ،هدف از رتبه بندی شرکت های بزرگ ، شفاف سازی فضای کسب و کار ، رتبه بندی شرکت ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و گسترش فضای رقابت میان بنگاههای اقتصادی است. رتبه بندی  IMI 100-»  به بنگاههای اقتصادی کمک می­کند تا از جایگاه خود بین 500 شرکت بزرگ کشور آگاه شوند و نیز درباره وضعیت خود با رقیبان، شناخت دقیقی پیدا کنند و آثار فعالیت شان را بر وضعیت رقابتی خود مشاهده کنند.

شایان ذکر است این رتبه بندی به شرکت ها در توسعه برند ملی و بین المللی آنان کمک کرده و شرکت های برتر در این رتبه بندی با قرار گرفتن در فهرست شرکت های برتر ایران، شهرت ، اعتبار و برند خود را ارتقا می­دهند.روند رتبه بندی در سال های محختلف، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تحلیل گران مالی و استراتژیک شرکت می­دهد که منابع موثقی برای تدوین استراتژی ­های شرکت خواهند بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: