کد خبر: ۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 26 January 2016
طلای جهانی در پی عقب نشینی بازارهای سهام و ازسرگیری ریزش قیمت نفت که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را تقویت کرد، به بالاترین قیمت دو ماه گذشته صعود کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.7 درصد افزایش یافت و به 1115 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.9 درصد افزایش، 1115 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 9 دلار یا 0.8 درصد افزایش یافت و به 1105 دلار رسید.

طلا روز جمعه در بازار کامکس نیویورک 1098 دلار معامله شد و این فلز زرد هفته گذشته 0.5 درصد افزایش قیمت داشت.

در حالیکه شاخص آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی امسال 11 درصد افت کرده، در مقابل قیمت طلا پنج درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش ریسک گریزی سرمایه گذاران باعث شده است طلا از آغاز سال 2016 جذابیتش به عنوان یک دارایی امن را مجددا بدست بیاورد. سرمایه گذاران در مواجهه با سقوط بازارهای سهام، ریزش قیمت نفت و نگرانی نسبت به ادامه افت ارزش یوان چین، به دارایی‌های امن شامل فلزات ارزشمند روی آورده اند. نوسانات بازارهای مالی باعث شده سرمایه گذاران احتمال کمتری دهند که نرخهای بهره آمریکا در ماه مارس افزایش خواهد یافت و این امر به جذابیت طلا افزوده است.

احتمال افزایش هزینه‌های استقراض آمریکا در مارس از 51 درصد در ابتدای سال به 25 درصد کاهش یافته است. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روزهای 26 و 27 ژانویه نشست خواهند داشت با اینهمه تحلیلگران احتمال افزایش نرخها در نخستین نشست سال این بانک را بعید می‌دانند. نرخهای بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کمتر کرده و مانع صعود قیمت آن می‌شود.

به گفته تحلیلگران بازار، اگر طلا بتواند از سطح مقاومتی 1140 دلار عبور کند، صعودش به مرز 1200 دلار هموار خواهد شد.

طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس روز دوشنبه با 0.5 تن افزایش به 1503 تن رسید. این ذخایر برای ششمین روز افزایش یافته اند و 29 درصد بالاتر از پایان سال 2015 هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.6 درصد افزایش، به 14.39 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 1.02 درصد افزایش، به 494 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 861 دلار رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: