کد خبر: ۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 25 January 2016
​بانکداری ایرانی – بانک تجارت در ماه‌های گذشته توانست 9هزار میلیارد ریال از معوقات خود را کاهش دهد این در حالی است که در طول سال 92 مطالبات معوق بانك تجارت رشد بالايي را تجربه نمود.
بانکداری ایرانی –  بانک تجارت یکی از بانک‌های است که در  ماه‌های گذشته توانسته است که برای خروج از بحران مالی اقدامات جدی انجام داده است  و در دو حوزه فعال‌تر از دیگر بانک‌ها عمل کند . 

این بانک با عملکرد موفق خود  در کاهش معوقات بانکی  و  همچنین افزایش درآمد با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور  توفیقاتی را کسب کند و بر رکود فائق آید .

بانک تجارت در ماه‌های  گذشته توانست 9هزار میلیارد ریال  از معوقات خود  را کاهش دهد  این در حالی است که در طول سال 92 مطالبات معوق بانك تجارت رشد بالايي را تجربه نمود. 

بر اساس آمارهاي ارائه‌شده از سوي بانك مركزي ، طي سال 93 شاهد بيش از 15 درصد رشد در قدر مطلق مطالبات بانک‌ها داشتند  درحالی‌که در بانك تجارت به لطف توانمندي و تلاش همكاران اين نسبت بيش از 7درصد کاهش‌یافته است. از طرف دیگر  همچنين نسبت مطالبات به تسهيلات در كل شبكه بانكي نيز از 2/14 درصد به 7/14 درصد افزایش‌یافته ، اين نسبت در بانك تجارت از 2/17 درصد به 2/15 درصد رسيده است  در همین رابطه عليرضا اكبري،  عضو هیئت‌مدیره بانك تجارت اعلام کرد که   از ابتداي سال تاكنون 280 پرونده مطالباتي بانك تجارت را تعيين تكليف كرده است و تا   پایان سال 15درصد دیگر از معوقات  بانک تجارت کاهش می‌یابد .

از طرف دیگر نقش‌آفرین بانک تجارت در آبادانی و  توسعه کشور نیز بالا رفته است . یکی از طرح‌های بزرگ در سال 94  مشارکت شش هزار میلیارد ریالی بانک تجارت در ساخت آزادراه تهران – شمال است که تا پایان سال 95 زمان می‌برد .همچنین این بانک طی سال‌های اخیر با اعطای هزاران میلیارد ریال تسهیلات در ساخت و تکمیل آزادراه‌های قزوین -رشت و ساوه -همدان نیز همکاری کرده است .

گفتنی است که  بانک تجارت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین بانک‌های تجاری فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی داشته است، به‌موجب مصوبه مورخ 25/12/1358  مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین‌المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه‌ای بالغ‌بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 29/09/1358 تأسیس و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق گردید.

پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ، سهام بانک تجارت به‌عنوان یکی از بانک‌های دولتی مشمول واگذاری ، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ03/12/1387در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری ثبت و آگهی گردید و سهام بانک در تاریخ 09/02/1388 در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ29/02/1388 در فهرست قیمت‌های بورس قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: