وبسایت پدال: از زمان لکسس LFA تاکنون، لکسس خودرویی به پویایی LC 500 معرفی نکرده بود بنابراین این خودرو را میتوان آغازگر عصری جدید با خودروهایی پویاتر در لکسس دانست.
2017 Lexus LC 500
آکیو تویودا به دنبال تبدیل لکسس به نامی متمایز و پرشورتر است و به همین دلیل است که از خودروهای لوکس و آرام قبلی به سمت اسپرتهایی چون کانسپت LF LC تمایل پیدا کرده است. حال ما با طراوت ترین محصول اسپرت لکسس را در دیترویت شاهدیم: کوپه LC 500 که تجربهای جدید و متمایز از لکسس را روبروی شما قرار میدهد.
طراحی LC500 متأثر از زبان طراحی جدید لکسس بوده و منحصربهفرد، بُرنده، تنومند و با هیبت میباشد. چراغهای LED بومرنگی و جلوپنجره دوکی شکل، در این مدل با ظرافت و دقت بیشتری کار شدهاند. آینههای جانبی و هواکشهای پشت دربها نیز زیبا و جذاب طراحی شدهاند. طراحی قسمت عقب به گیرایی نمای جلوی خودرو نیست اما متمایز از سایر خودروها است. ستونهای C نیز نمایی شناور به سقف بخشیدهاند. لکسس برای این خودرو دو مجموعه چرخ آلیاژی 20 و 21 اینچی پیشنهاد میکند.
در داخل کابین همانطور که از لکسس انتظار میرود شاهد ترکیبی لوکس و با کیفیت از چرم، آلکانترا و سایر مواد گران قیمت نظیر منیزیوم برای شیفتر پشت فرمان هستیم. کلیات این مجموعه از لکسس LFA الهام گرفتهاند اما این موضوع نکته منفی محسوب نمیشود. صندلیهای اسپرت با قسمتهای تقویتی و حمایتی اضافی در پهلوها همراه شدهاند و البته در مدل استاندارد، شاهد صندلیهای سادهتری که راحتی بیشتری دارند خواهید بود.
لکسس LC 500 روی پلتفرم کاملاً جدید GA-L که معماری موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد بنا شده است. در این معماری، بهطور قابلتوجهی تجربه رانندگی تند و تیز با وجود قرارگیری در ارتفاع پایینتر و نزدیک مرکز خودرو حاصل میشود.
به گفته لکسس، شاسی LC500 سختترین نمونه ایست که تا به حال مهندسین این شرکت تولید نمودهاند و این یعنی این شاسی از جنس فولاد با مقاومت بالا حتی از شاسی فیبر کربنی LFA نیز مقاومتر است. در عین حال این شاسی فولادی در قسمتهایی در تعلیق جلو و ساختارهای گلگیرهای عقب از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزنان شده است.
سقف از جنس فیبر کربن بوده و درب موتور نیز آلومینیومی است. استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن در قسمتهای مختلف باعث توزیع وزن مطلوب بهصورت 52/48 بین دو اکسل شده است.
یکی از نقاط برجسته این خودرو، سیستم تعلیق مولتی لینک با مفاصل توپی شکل و هندسه اصلاح شده است که کنترل بهتر چرخها و احساس فرمان پذیری بهتر را درپی دارد. تلاش لکسس این بوده که دینامیکی مثالزدنی و تند و تیز همراه با ثبات و تعادل را به ارمغان آورد.
در سینه این خودرو، یک پیشرانه V8 به حجم 5.0 لیتر میتپد که موتوری آشناست که از مدلهای GS F و RC F به عاریت گرفته شده است. خروجی این موتور با بهینهسازیهای انجام گرفته در قسمت ورودی هوای موتور و اگزوز فعال آن به 467 اسب بخار و گشتاور آن به 527 نیوتن متر میرسد.
گیربکس LC500 یک نمونه 10 سرعته خودکار ساخت Aisin است که بهتازگی توسعه یافته است و از لحاظ اندازه، از گیربکس 8 سرعته متداول، کوچکتر و سبکتر بوده و مجهز به کنترل الکتریکی بر اساس دادههای ورودی شامل شتاب، ترمز و نیروهای جانبی G است.
به گفته لکسس، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل کمتر از 4.5 ثانیه میباشد. ترمزهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب، وظیفه توقف این خودرو را برعهده دارند.
گل سرسبد خودروهای اسپرت لکسس، با طراحی خیرهکننده و تجدیدنظر در فلسفه لوکس خود میخواهد با عملکردی قوی، نگاهها را به سوی خود جلب کند. اما باید دید که در عمل چه سرنوشتی در رقابتهای بیرحمانه در انتظار آن است.