کد خبر: ۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 19 January 2016
خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز امروز از رشد قابل ملاحظه در بورس توکیو به ویژه پس از اعلام رشد قابل توجه اقتصادی در چین خبر داد.
بورس شانگهای روز سه شنبه برخلاف یک ماه گذشته، با رشد 3،22 درصدی روبرو شد.

بورس این شهر به عنوان اولین بورس بزرگ چین و آسیا و دومین آن در جهان امروز برغم اعلام کاهش رشد اقتصادی چین طی 25 سال گذشته، با یک رشد قابل توجه 3،22 درصدی روبرو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ازشانگهای، شاخص های اصلی این بورس با 93،90 واحد افزایش، به 3007.74 واحد رسیدند که ارزش آنها برابربا34 میلیارد دلار آمریکا است.

در عین حال شاخص بورس شن ژن، دومین بورس چین با 3،57 درصد رشد به 65.42 واحد رسید.
گزارش ها حاکی است که بورس هنگ کنگ نیز به تبع رشد بورس شانگهای با رشدی برابر 2،07 درصد یعنی به 19653.81 واحد رسید.

ژانگ گیانگ، تحلیلگر آژانس مرکزی امنیت چین امروز در گفت وگو با فرانس پرس، علت این رشد را به ویژه پس از بیش از یک ماه انتشار اخبار مربوط به کاهش رشد اقتصادی چین در همه حوزه ها، اجرای سیاست های پولی پکن به ویژه کاستن از نرخ بهره های بانکی اعلام کرد.

وی همچنین از ورود پول های با پشتوانه دولتی به بازار چین خبر داد و این اقدام و درخواست دولت از نهادها و بنگاه های بین المللی مقیم چین برای محور قرار دادن یوان در معاملات تجاری خود، را نیز از دیگر عوامل تحریک بازار بورس این کشور خواند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز امروز از رشد قابل ملاحظه در بورس توکیو به ویژه پس از اعلام رشد قابل توجه اقتصادی در چین خبر داد.

بطور مثال، شاخص اقتصادی شرکت عظیم نیکی این کشور امروز با 92،8 واحد افزایش با 0،55 درصد رشد روبرو شد.
گزارش های رسانه های دیگر نیز از تاثیرپذیری مثبت بازارهای دیگر کشور های آسیایی و حتی اروپایی از این رشد بورس شانگهای خبر دادند.


برچسب ها: بورس شانگهای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: