کد خبر: ۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 19 January 2016
فیس بوک اعلام کرده که کمپین گسترده‌ای را برای مقابله با انتشار مطالب افراط گرایانه در داخل این شبکه اجتماعی در اروپا آغاز کرده است.
به نوشته روزنامه اورشلیم پست، فیس بوک کمپین خود موسوم به "تشویق مدنی آنلاین" را در برلین آلمان آغاز کرده و قول داده تا یک میلیون یورو برای حمایت از سازمانهای غیردولتی به منظور مقابله با افراط گرایی، بیگانه هراسی و نژادپرستی هزینه کند.

"شریل سندبرگ"، مدیر اجرایی فیس بوک گفت: صحبت‌هایی که از روی انزجار و تنفر مطرح می‌شود جایی در جامعه مجازی فیس بوک ندارد.

براساس قوانین فیس بوک مطالبی که توهین آمیز و دارای زبانی تهدیدکننده باشد، در این وبسایت ممنوع هستند اما منتقدان می‌گویند که فیس بوک تاکنون جلوی انتشار این مطالب را نگرفته است.

روز جمعه این جامعه اینترنتی اعلام کرد واحدی از داخل آلمان را برای بررسی محتوا و حذف مطالب نامناسب در داخل فیس بوک در آلمان به خدمت گرفته است.

در نوامبر سال 2015 دادستان‌ها در هامبورگ تحقیقاتی را درباره این مساله انجام دادند که فیس بوک آنچنان که باید برای مقابله با انتشار مطالب افراط گرایی کاری انجام نداده است. سیاستمداران ارشد آلمانی و برخی از هنرمندان این کشور نگرانی خود را درباره افزایش روز افزون اظهارات منزجرانه در فیس بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی درحالی مطرح کرده‌اند که این کشور با بحران مهاجرت مواجه شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به فیس بوک تاکید کرده تا کارهای بیشتری برای عدم انتشار چنین مطالبی انجام دهد و وزارت دادگستری این کشور نیز نیروی ویژه‌ای را با همکاری فیس بوک، سایر رسانه‌های اجتماعی و هاست‌های اینترنت تشکیل داده که هدفش مشخص کردن پست‌ها و مطالب با مصادیق مجرمانه در کوتاهترین زمان ممکن و حذف آنهاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: