کد خبر: ۶۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 19 January 2016
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید کلاس‌هایی را تحت عنوان کلاس برجام برای دانش آموزان برگزار کنیم تا آنها با ابعاد این برگ زرین جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.
اسفندیار چهاربند در آئین افتتاحیه طرح بزرگ سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: آرزوی توفیق رئیس جمهور را از خداوند مسئلت می کنیم که با اقتدار و عزت مندانه در عرصه دیپلماسی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرد و موجب خوشنودی متدین و انقلابیون شده است.

وی افزود: همت و برنامه ریزی در اجرای طرح آشنایی با سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) که با آرامش و امنیت مجاهدت و فداکاری و رهبری داهیانه خود موجبات پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرده است وظیفه ما است تا نسل جوان و نوجوان خود را با این شخصیت بزرگ تاریخی اسلام آشنا سازیم و این طرح یک ساله نیست بلکه تداوم دارد و دبیرخانه آن در اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اجرای برجام یک موضوع مهم است و باید گفت که طبق اهداف امام خمینی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و نقطه عطفی در استحکام اقتدار کشور عزیزمان ایران است که باید به خوبی تحلیل شود و پیامدهای پسابرجام برای آحاد جامعه به خوبی معرفی شود. لازم است برای این کار نقشه ای مشخص داشته باشیم تا از این دستاورد بزرگ صیانت کنیم.

وی ادامه داد: آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد. زیرا مستکبرین نقشه ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را از یک دهه گذشته برنامه ریزی کرده بودند که با این حرکت معجزه وار باعث شد تا تمام نقشه های آنها نقش بر آب شود.

چهاربند یادآور شد: ترفند اصلی استکبار جهانی به ویژه آمریکا اعمال تحریم ، تهاجم نظامی و غائله های داخلی بود که در مسیر انقلاب با توجه به دستاوردهایی که داشتیم به اهداف خود دست نیافته اند و به این نتیجه رسیده اند که باید با یک اجماع جهانی حرکت جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند. آنها در اردوگاه های خود با اجماع جهانی به سراغ ما آمدند تا دیگر اثری از جمهوری اسلامی ایران نماند و شش قطعنامه فصل هفتمی علیه ایران را به تصویب رساندند.

وی افزود: همانطور که می دانید در دوران جنگ سرد که شدیدترین مناقشه سیاسی که سازمان ملل چنین قطعنامه هایی در شورای امنیت تصویب نکرده بود قطعنامه های فصل هشتمی ماهیت سیاسی کشورها را هدف قرار می دهد و با اجماع در مقطعی محدود یک کودتای بین المللی علیه این کشور انجام می دهد و حق حاکمیت یک کشور را طبق یک نقشه راه دقیق و بلندمدت قدم به قدم مانند قطعات یک پازل به هم متصل می کنند تا حکومت آن کشور را ساقط کنند.

وی یادآور شد : علاوه بر آن 12 قطعنامه توسط شورای حکام بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساندند که یک موضوع حساب شده و نقشه ای برای ساقط کردن حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود تا حق سرنوشت مردم را تعیین کند. شاید اگر دولت تدبیر وامید با حوصله و بیش از 30 ماه با 6 قدرت بزرگ دنیا مذاکره نمی کرد این کودتا حتمی بود و اکنون که توانستیم با این تلاش تیم دیپلماسی با 6 قدرت بزرگ دنیا مذاکره کنیم و قطعنامه های ظالمانه آنها را لغو کنیم اکنون در سایه آرامش و امنیت و با نشاط دو انتخابات را در یک روز برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران ادامه داد: ما باید عمق این موفقیت را به دانش آموزان بشناسانیم و به آنها بگوییم که با نقشه ای حساب شده و طی 30 ماه توانستیم کودتای جهانی را خنثی کنیم بنابراین باید یک کلاس سرجام در تمام مدارس تشکیل شود و وقتی را اختصاص دهیم تا به دانش آموزان بگوییم که چه اتفاقی افتاد که این توطئه بین المللی از هم فروپاشید .

وی افزود: پس از توافق هسته ای و برجام اختلافات داخلی بین هم پیمانان آمریکا پیدا شد و همه امریکا را در این زمینه محکوم و سیاست خارجی آنها را نقض می کنند و این حرکت با حمایت و هدایت مستقیم مقام معظم رهبری جلو رفت و باید دستاوردهای آن که 3 سند بزرگ است را در مدارس برای دانش آموزان بازگو کنیم اولین سند آن متن توافق که در سایت دولت و ریاست جمهوری وجود دارد همچنین نامه مقام معظم رهبری بعد از تصویب برجام توسط مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و نامه اخیر ریاست جمهوری که خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند باید محتوای این کلاس برجام باشد.

چهاربند ادامه داد: اتفاقی که در 26 دی ماه سال 94 افتاد در تاریخ ایران بزرگتر از ملی شدن صنعت نفت است که باید همه آثار و تبعات آن در نظام تعلیم و تربیت در کلاس برجام به عنوان برگ زرینی در دوره حیات جمهوری اسلامی ایران بازگو شود.

وی گفت: به همین مناسبت به کند و کاو سیره عملی امام خمینی (ره) می پردازیم که در عرصه بین الملل توانستند با سربلندی نام ایران را مطرح کنند به راستی که سیره عملی ایشان، سبک زندگی اسلامی ایرانی است و در تمام محورها قطعات پازل این سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: مشاوران و معلمان در این طرح باید جهت تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی در عرصه سیاسی اجتماعی ، فرهنگی ، زیباشناختی و هنری نمود پیدا کنند و باید جامعه بداند که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در عرصه زیباشناختی و هنری علاوه بر اینکه وجهه سیاسی و اجتماعی ایشان بارزتر بود چه نگرشی داشتند.

براساس گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) نمونه بارز عدالت، اخلاق و انصاف بودند که باید همه اینها برای دانش آموزان ما تفسیر شود تا با موازین اسلامی و آموزه های تشیع اشنا شوند زیرا حضرت امام خمینی ره اسوه ترویج چنین رویکردی بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: