کد خبر: ۶۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 19 January 2016
هر موسسه‌ای اقتصادی برای به دست گرفتن بازارهای جدید با دیگر بنگاه‌ها رقابت می‌کند و به دست آوردن پروژه‌های جدید خود یک پیروزی بزرگ است .
بانک ملت  بانکداری ایرانی – طرح‌های توسعه‌ای از مهم‌ترین بخش‌های یک بنگاه اقتصادی است تا بتواند عملکرد مثبتی را ارائه دهد. هر موسسه‌ای اقتصادی برای به دست گرفتن بازارهای جدید با دیگر بنگاه‌ها رقابت می‌کند و به دست آوردن پروژه‌های جدید خود یک پیروزی بزرگ  است .

بانک ملت دراین‌بین توانست با به دست آوردن بازارهای جدید این پیروزی را کسب کند یکی از  محیط پربازده برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید و بهره‌وری ، میدان‌های نفت  و گاز در ایران است  که می‌تواند باوجود لغو تحریم‌ها و رونق در بخش نفت و گاز بازدهی مناسبی در سالیان آینده برای سرمایه‌گذار  داشته باشد . بانک ملت با سرمایه 78هزارمیلیاردی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است که با ورود به پروژه‌های نفتی  اقدام به کارهای بزرگ کرده است.

پارس جنوبی با دارا بودن بین از 50درصد ذخایر گازی ایران یکی از مهم‌ترین ذخایر گازی جهان ست   که 8 درصد  گاز جهان را به خود اختصاص داده است حال بانک ملت برای پوشش هزینه‌های پروژه‌های پارس جنوبی چندی است که در فازهای جدید این منطقه سرمایه گزاری های بزرگی را انجام داده است ازجمله در فازهای 15و 16 و اخیراً نیز در پروژه 80هزارمیلیاردی فاز 22تا 24  این منطقه نفتی است .

بانک ملت تاکنون بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال ( ارزی و ریالی) در فازهای مذکور از طریق اعطای تسهیلات و انتشار اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری کرده است.   علاوه بر این ، بانک ملت سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی را نیز در دستور کار دارد که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین بانک ملت در دیگر پروژه‌های عمرانی کشور نیز ورود کرده است  سرمایه‌گذاری ، مشارکت و  ایجاد کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ازجمله اقداماتی است که بانک ملت با ایجاد شرکت‌های تابعه خود توانسته است در این پروژه‌ها موفق عمل کند .

 بر اساس این گزارش  بانک ملت توانسته  با ایجاد شهرک‌های مسکونی یا صنعتی به‌صورت انبوه‌سازی با استفاده از فن‌آوری نوین ساختمانی به روش‌های صنعتی یا نیمه‌صنعتی توفیقاتی را کسب کند .

گفتنی است که  بانک ملت در دو سال گذشته توانست عملکرد خوبی را ارائه کند این بانک برای سال 94معادل 475 یال سود شناسایی کند که  برای شش ماه توانست 50درصد آن را پوشش دهد همچنین این بانک با ورود در پروژه‌های جدید برای پایان سال جاری می‌تواند عملکرد بالاتر از 475 ریال را محقق کند که این در بین دیگر بانک‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتد از طرف دیگر برداشته شدن تحریم سوئیفت نیز خود  عامل مهم‌تری برای سودآوری بهتری برای بانک ملت است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: