کد خبر: ۶۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 18 January 2016
بهبود شاخص‌های عملکردی بانک،افزایش سرمایه، کفایت سرمایه، بهبود وضعیت صاحبان سهام، افزایش جذب منابع، کمک به اجرای طرح‌های کلان ملی و بزرگ عملکرد ممتاز و قابل‌تقدیری داشته است.
بانکداری ایرانی –   بانك سپه، نخستين بانك ايران، در 2سال گذشته با رشد خوبي در شاخص‌های بانكداري روبرو شد.

وزير اقتصاد و دارایی ، علي طیب نیا، در خصوص بانك سپه معتقد است كه بانک سپه درزمینهٔ بهبود شاخص‌های عملکردی بانک،افزایش سرمایه، کفایت سرمایه، بهبود وضعیت صاحبان سهام، افزایش جذب منابع، کمک به اجرای طرح‌های کلان ملی و بزرگ کشور و کمک به بخش‌های تولید و اشتغال‌زای کشور، همگامی باسیاست‌های دولت و سودآوری، عملکرد ممتاز و قابل‌تقدیری داشته است. بعید می‌دانم بانک دیگری در این مدت کوتاه، سرمایه خود را 9 برابر کرده باشد.

همچنين سرمايه بانك سپه سال 92 معادل ۸ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بود که در پايان همان سال به رقم ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال رسید. اما در سال 93 روند افزايشي به خود گرفت و از  رقم  ۱۰ هزار و ۷۰۰میلیارد ریال در ابتداي  سال 93، با ۱۱۸ درصد رشد به ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید. از طرف ديگر كفايت سرمايه بانك سپه در مردادماه سال ۹۲ معادل منفی ۱۹صدم درصد بود که در سال گذشته به ۲۱/۵ درصد افزایش یافت.   قابل‌ذکر است كه مانده کل سپرده بانک سپه از رقم ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در مرداد ۹۲ به ۴۲۳ هزار میلیارد ریال در مردادماه سال جاری رسید که رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. مانده کل تسهیلات بانک سپه در اسفندماه سال ۹۲ مبلغ ۲۳۸ هزار میلیارد ریال بود که به ۲۸۷ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال در مردادماه سال جاری رسید. این آمار رشد ۲۱ درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه به بخش‌های مختلف اقتصادی را نشان می‌دهد. تسهیلات پرداختی این بانک از محل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و صنعت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۶۶ و ۳۶ درصد رشد داشته است.

در همين رابطه چندي پيش رئیس هیات مدیره بانک از افزایش ۶/۶ برابری میزان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی این بانک خبر داد و گفت: در سال ۹۲ بالغ‌بر۴ هزار و ۴۰۰ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک سپه استفاده کرد. برای کمک به رفع نیاز هم‌وطنان توسط بانک سپه پرداخت شد. این میزان در پایان سال ۹۳ با ۵۵۸ درصد رشد به ۲۹ هزار نفر رسیده است.

گفتني است كه  بانك سپه به‌عنوان نخستین بانک ایرانی در 14 اردیبهشت‌ماه سال 1304 با سرمایه 3,883,950 ریال در محلی محدود – چند باب مغازه – تأسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح گردید.

و اکنون بانک سپه با بیش از 90 سال (نزدیک به یک قرن) تجربه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور با حدود 1800 شعبه توانسته با جذب سرمایه‌های سرگردان جامعه و سوق دادن آن به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی مؤثر و مطلوب داشته باشد.

در عرصه بین‌المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین بانک بین‌المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است.از اهم فعالیت‌های بانک سپه در عرصه بین‌المللی می‌توان به خدماتی از قبیل افتتاح انواع حساب‌های سپرده، انجام امور حواله‌ها ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تأیید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه ارزی و... اشاره نمود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: