کد خبر: ۶۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - 19 March 2016
این بانک که 2هزار میلیارد ریال شروع به کارکرد توانست ظرف 5سال با توجه به مشکلات اقتصادی و تلاطم نقدینگی و تحریم‌های بین‌المللی سرمایه خود را 50 درصد افزایش دهد.
بانکداری ایرانی –  بانک حکمت ایرانیان در حالی پنج‌سالگی خود را چند روز پیش جشن گرفت که چشم‌انداز خوبی را برای آینده ترسیم کرده است. این بانک که 2هزار میلیارد ریال شروع به کارکرد توانست ظرف 5سال با توجه به مشکلات اقتصادی و تلاطم نقدینگی و  تحریم‌های بین‌المللی  سرمایه خود را با 50 درصد افزایش  به  4 هزار میلیارد ریال برساند.  

بانک حکمت ایرانیان در تاریخی وارد عرصه بانکداری شد که صنعت بانکداری در ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با مشکلات روبرو شده بود. اما بانک حکمت  توانست هم مشکل نقدینگی خود را جبران کند و هم در این برهه زمانی باوجود تحریم به سوئیفت بپیوندد  و با اخذ مجوز و راه‌اندازی شرکت خدمات ارزی و صرافی حکمت ایرانیان حتی به سایر بانک‌های کشور نیز که این امکان را در اختیار ندارند خدمات بین‌المللی ارائه دهد. 

بانک حکمت ایرانیان برای اینکه سودآوری و عملکرد خود را  توسعه دهد سعی کرد به عضویت اتحادیه بانک‌های آسیایی درآید و با این عضویت ، بانک حکمت به یکی از بزرگ‌ترین گروه بانکی متصل شد ، زیرا اتحادیه بانک‌های آسیایی(ABA) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های آسیایی است  که بیش از صد بانک از 25 کشور منطقه و تعدادی از بانک‌های اروپایی و آمریکایی از طریق دفاتر آسیایی خود در آن عضو بوده و باهدف بسترسازی جهت پیشبرد اهداف مالی و بانکی در منطقه و همکاری‌های اقتصادی به‌صورت سالانه سمینار و جلسات خود را برگزار می‌نماید. عضویت در این اتحادیه فرصت مناسبی در راستای برقراری رابطه با دیگر بانک‌ها برای بانک حکمت ایرانیان ایجاد می‌کند. 

بانک حکمت پروژه‌های زیادی را برای بهبود  عملکرد در دست اجرا دارد طرح‌های چون بیمه صبا ، لیزینگ حکمت ایرانیان طرح‌های است که اجراشده و در حال پیشرفت است . این بانک توانست برای  سال 94 معادل 125 ریال سود را پیش بینی کند. 

گفتنی است که بانک حکمت ایرانیان در سال ۱۳۸۸ پس از دریافت مجوزهای قانونی از بانک مرکزی به‌عنوان ۱۲امین بانک خصوصی و ۲۲امین بانک تأسیس‌شده در کشور، فعالیت خود را آغاز کرده است. سهامداران عمده این بانک صندوق سرمایه‌گذاری بانک حکمت ، بنیاد تعاون ارتش ، شرکت خدمات هواپیمایی کاسپین و شرکت عمران توسعه گران پیشگام هستند   

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: