کد خبر: ۶۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 12 January 2016
سطح توانگری ، یکی از معیارهای شناخت وضعیت بیمه‌گرها برای اجرای تعهدات به مشتریان است و هرچه وضعیت شرکت‌ها نسبت به تعهدات مثبت باشد این شرکت به سطح یک توانگری نزدیک‌تر است.
بانکداری ایرانی –سطح توانگری ، یکی از معیارهای  شناخت وضعیت بیمه‌گرها برای اجرای تعهدات به مشتریان است . در ایران سطوح  توانگری چهارگانه است . و هرچه  وضعیت شرکت‌ها نسبت به تعهدات مثبت باشد این شرکت به سطح یک توانگری نزدیک‌تر است.

«سطح یک» توانگری به این معنا است که شرکت‌های مذکور توانایی ایفای تعهدات خود را در مقابل بیمه‌گذاران و صاحبان حقوق آن‌ها دارا هستند. بیمه‌گذاران باید در انتخاب بیمه‌گر خود علاوه بر سطح توانگری، سطح خدمات‌رسانی هر شرکت، مانند تعداد شعب، شبکه فروش و گستردگی خدمات در سطح کشور را نیز موردتوجه قرار دهند.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف حاکمیتی، قانون تأسیس، قوانین و اسناد بالادستی کشور و مأموریت‌های نظارتی، به‌منظور شفاف‌سازی وضعیت مالی و تعهدات‌ شرکت‌های بیمه در قبال بیمه‌گذاران و صاحبان حقوق آن‌ها ، بیمه آسیا را در « سطح یک توانگری » قرارداد.

نسبت توانگری بیمه آسیا در سال 94  در مقایسه با سال 9310درصد رشد داشت که درواقع بین اغلب بیمه‌گرها که نسبت توانگری مالی آن‌ها رو به کاهش قرار دارد، در شرایط خوبی قرار دارد .

شـركت سهامي بيمه آسيا در تيرماه سال 1338 به‌منظور انجام انواع معاملات بيمه و عمليات بازرگاني تأسيس شد. در سال 1388 بر اساس سیاست‌های كلي اصل 44 قانون اساسي در زمره شرکت‌های مشمول واگذاري بخش خصوصي قرار گرفت و به‌عنوان بزرگ‌ترین شـرکت بيمه خصوصي كشور به فعالیت‌های خود ادامه داد.

اين شـركت رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شرکت‌های بیمه خصوصی کشور دارا است. بيمه آسيا با بیش از2400 نفر نیروی انسانی متخصص، باتجربه و متعهد، سرمايه         2 هزار و 300میلیارد ریال است . بیمه آسیا دومين شركت بيمه مستقيم در نگهداري ريسك و قبول بيمه اتكائي در كشور محسوب می‌شود .

شركت بيمه آسيا در حال حاضر با بيش از 100 شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود 3000 نمايندگي حقيقي و حقوقي در اقصي نقاط كشور مشغول به کار است. 




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: