کد خبر: ۶۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 11 January 2016
مرکز پژوهش‌های مجلس معوقات بانکی تجارت را بیش از 10هزار میلیارد تومان اعلام کرده است این در حالی است که بانک تجارت در شش ماه ابتدای سال در وصول مطالبات موفق‌تر از دیگر بانک‌ها عمل کرده است.
بانکداری ایرانی – مسئولین بانک تجارت در سال 94 با چندین اقدام مؤثر توانستند  این بانک را موردتوجه کارشناسان قرار داده است.

 بانک تجارت با نگاه به درون توانست مسیر پیشرفت را به آسودگی طی کند. رئیس‌کل بانک مرکزی در  سمینار  مدیران بانک‌های ایرانی با حرفه‌ای خواندن تیم مدیریتی بانک تجارت خاطرنشان ساخت که بانک تجارت ازجمله بانک‌های کشور بوده که با رعایت انضباط مالی ، همکاری بسیار خوبی در اجرای مقررات بانک مرکزی داشته و تلاش کرده است از رقابت تخریبی با سایر بانک‌ها پرهیز کند. 

این سخنان رییس بانک مرکزی در حالی مطرح می‌شود که بانک تجارت در سال 94 در سه بخش با موفقیت روبرو شده است که نخستین بخش آن کاهش معوقات بانکی است .  

مرکز پژوهش‌های مجلس معوقات بانکی تجارت را بیش از 10هزار میلیارد تومان اعلام کرده است این در حالی است که بانک تجارت در شش ماه ابتدای سال در وصول مطالبات موفق‌تر از دیگر بانک‌ها عمل کرده است  این بانک در 50ماه ابتدای سال توانست 9000هزار میلیارد  ریال از معوقات را وصول نماید این موضوع با توجه به رکود اقتصادی و عدم سودآوری اغلب بنگاه‌های اقتصادی قابل‌توجه است. در همین رابطه  علی‌رضا اکبری عضو هيات مديره بانك تجارت گفت  که كميته عالي وصول مطالبات اين بانك از ابتداي سال تاكنون 280 پرونده مطالباتي بانك تجارت را تعيين تكليف كرده است. و  مطالبات بانك تجارت  بيش از 7درصد  در ماهای ابتدای سال کاهش‌یافته است. 

از دیگر اقدامات بانک تجارت کم کردن هزینه‌های مازاد این بانک است بانک تجارت در حال حاضر در حدود هزار و 850 شعبه در سراسر ایران دارد که برخی از این شعبات هیچ سودآوری ندارد و  بنا به سخنان مدیرعامل بانک تجارت 150شعبه از این شعبات بانک تجارت مازاد است و باید جمع‌آوری شوند و تا پایان سال  جاری تعطیل خواهند شد که نشان از کاهش هزینه و  افزایش درآمد این بانک  است . 

سومین اقدام بانک تجارت در سال 94 تأمین مالی بیشتر از طریق افزایش سرمایه است . شنیده‌ها حاکی از افزایش سرمایه 200درصدی بانک تجارت حکایت دارد. 

مدیرعامل بانک تجارت از موافقت خود با افزایش سرمایه بانک تجارت از محل آورده نقدی  خبر داد مقدم، سرمایه کل بانک متبوع خود را در شرایط کنونی ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قبل،با تجدید ارزیابی دارایی‌ها، در سال ۹۲ افزایش‌یافته است.مقدم خاطرنشان کرد که  افزایش سرمایه بانک تجارت اگر توأم با آورده نقدی سهامدار باشد ، این بانک توانایی پذیرش حجم تعهدات بیشتری را دارا خواهد شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: