کد خبر: ۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 10 January 2016
بانک سینا در سال‌های گذشته برای کسب موقعیت بهتر در بین رقیبان، در وضعیت بانکداری و سرویس‌دهی به مشتریان خود اقدام به بازنگری کرد و این تغییر استراتژی توانست رشد خوبی را برای بانک سینا در سال 94 در برداشته باشد .
 بانکداری ایرانی –  بانک سینا در سال‌های گذشته برای کسب موقعیت بهتر در بین رقیبان،  در وضعیت بانکداری و سرویس‌دهی به  مشتریان  خود اقدام به بازنگری  کرد و این  تغییر استراتژی  توانست رشد خوبی را برای بانک سینا در سال  94  در برداشته باشد . 

ازجمله اقداماتی که سبب  بهبود شرایط بانک سینا شده است عبارت‌اند از  رعایت الزامات ، ضوابط و مصوبات ابلاغ‌شده از سوی شورای پول و اعتبار ازجمله پایبندی به نرخ سود و تسهیلات و توجه بیشتر به مشتریان  است . 

بزرگ‌ترین ثمر این نگرش جدید ، کاهش نرخ سپرده قانونی بانک سینا بود . بانک مرکزی طی نامه‌ای به  کاهش نرخ سپرده قانونی بانک سینا از 13 به 11 درصد  رضایت داد که بر اساس این ابلاغیه 3هزار میلیارد ریال از منابع قفل‌شده بانک سینا در بانک مرکزی آزاد شد که در شرایط فعلی که بانک‌ها با کمبود نقدینگی مواجهه  هستند بسیار مناسب به نظر می‌رسد. 

از  دیگر توفیقات بانک سینا کسب  رتبه دوم در حوزه تراکنش‌هاست بعضاً بانک‌ها به دلیل تراکنش‌های  ناموفق از سوی ناظران بانک مرکزی  مشمول جریمه می‌شوند و در سال 94 بانک سینا در این حوزه توانست در بین بانک‌های خصوصی و دولتی  رتبه دوم را کسب کند . این در حالی است که در سال 93 بانک سینا رتبه سوم را داشت  در حال حاضر توانست با یک پله رشد ، شرایط بهتری را کسب کند .

اخیراً، مهندس پیشرو، مدیرعامل بانک سینا، بابیان اینکه سیاست اصلاح ترکیب منابع که از ابتدای سال در دستور کار بانک قرارگرفته نتایج خوبی به همراه داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش خوب همکاران بانک سینا در تمامی سطوح، شاهد بهبود ترکیب منابع این بانک به سمت منابع ارزان‌قیمت بوده‌ایم.


وی یکی از استراتژی‌های بانک سینا را اصلاح ترکیب منابع دانست و افزود: باسیاست‌هایی که در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نظیر طرح تلاش در این بانک اجرایی شد، ترکیب منابع به شکل چشمگیری اصلاح و روند صعودی که درزمینهٔ جذب منابع گران‌قیمت شکل‌گرفته بود، متوقف‌شده است.وی به ظرفیت‌ها و امتیازات بانک اشاره کرد و گفت: تنوع محصولات بانک سینا در حوزه بانکداری الکترونیک که نتیجه سرمایه‌گذاری‌های گسترده و پیاده‌سازی بسترهای لازم این بخش است، بانک سینا را در زمره سرآمدان این حوزه قرار داده است و اکنون آماده ارائه بهینه این خدمات به هم‌وطنان، شرکت‌ها و مؤسسات هستیم.

گفتنی است که  بانک سینا که برای سال 94 سودی معادل 249ریال را پیش‌بینی کرده است به دلیل درآمدهای  مناسب  در بخش درآمدهای مشاع و غیر مشاع توانست 49درصد از این سود را محقق کند . درآمد مشاع بانک سینا 48درصد و درآمد غیر مشاع 58درصد بود که نشان از توفیق بانک سینا در جذب سپرده بلند و کوتاه‌مدت مشتریان در  سال 94 است . 

عملکرد بخش درآمدهای مشاع بانک نسبت به دوره قبل از آن در سال 94  معادل 102 درصد رشد داشت. البته سهم بانک از درآمد مشاع 108 درصد افزایش دارد .

بر اساس این گزارش، بانک سینا با پوشش مناسب پیش‌بینی سود سهام عملکرد سال مالی 1393 و تقسیم سود 200 ریالی مصوب مجمع عمومی عادی سال مزبور، از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 1394 بازدهی معادل 17.84 درصد داشته است. این مهم در شرایطی محقق شده که در همین مدت شاخص گروه بانکی با 3 درصد کاهش از 650 واحد به 630 واحد رسیده است.

همچنین بانک سینا به دلیل عملکرد مثبت در بازار سرمایه، بارها از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در فهرست 50 شرکت برتر بورس تهران قرارگرفته است با این توضیح که شناسایی و اعلام 50 شرکت ممتاز یا دارای موقعیت برتر بر پایه قدرت نقد شوندگی سهام، میزان تأثیرگذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت‌های مالی انجام می‌گیرد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: