کد خبر: ۶۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 09 January 2016
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، اقدامات مسئولان جهاد سازندگی شهرستان ساری مبنی بر پرورش گوزن و فروش گوشت آن را نیازمند ورودجدی سازمان محیط زیست به عنوان متولی دانست.
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، اقدامات مسئولان جهاد سازندگی شهرستان ساری مبنی بر پرورش گوزن و فروش گوشت آن را نیازمند ورودجدی سازمان محیط زیست به عنوان متولی دانست.

به گزارش خانه ملت، عبدالوحید فیاضی، درباره پرورش گوزن و فروش گوشت آن در بازار افزود: اگر بتوان میزان پرورش این گونه جانوری را تا حد زیادی افزایش داد که خطری متوجه آن نشود،  فروش گوشت آن در بازار ایرادی ندارد ولی اگر پرورش آن به صورت محدود باشد به دلیل تهدید نسل، فروش آن به صلاح نیست و باید از این اقدام جلوگیری شود.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، وارد شدن گوشت گوزن را به سبد غذایی شهروندان اقدامی نامناسب دانست و گفت: به طور کلی وارد شدن گوشت گوزن به سبد غذایی شهروندان اقدام درست و جالبی نیست و حداقل به عنوان یک ضرورت نمی توان به آن نگاه کرد.

فیاضی، ادامه داد: در شرایطی که شهروندان حتی نمی توانند از گوشت منجمد مرغ استفاده کنند چطور می توانند از گوشت گوزن استفاده کنند؛ اینکه چه کسانی می خواهند از گوشت این گونه استفاده کنند بسی جای تامل دارد.

وی در واکنش به اقدامات مسئولان جهاد سازندگی شهرستان ساری مبنی بر پرورش گوزن و فروش گوشت آن، تصریح کرد: ضروری است سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از محیط زیست در این موضوع به صورت جدی ورود و صحت وسقم آن را بررسی کند و به بیان شرح موضوع بپردازد.

فیاضی با تاکید بر اینکه فروش گوشت گوزن منجر به تهدید نسل این گونه می شود، افزود: ممکن است با افزوده شدن گوشت گوزن به سبد غذایی شهروندان، افراد به استفاده از گوشت این گونه عادت کنند و مسیر راحت تری را در پیش گیرند و به شکار این گونه روی بیاورند که در نهایت به تهدید نسل آن منجر می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: ضروری است هر شخص یا سازمانی که این طرح را وضع کرده در این کار تجدید نظر کرده یا دلایل قابل قبول‌تری را به جامعه ارائه کند.

بر اساس این گزارش، مسئول بسیج سازندگی ساری که نهاد متبوعش حامی طرح پرورش گوزن است، گفته است که سوددهی بیشتر در مقایسه با پرورش گاو و گوساله، فرصت مناسبی برای پرورش گوزن در مازندران است؛ ضمن آنکه  نیاز نداشتن پرورش گوزن به محیط سرپوشیده و سازگاری با شرایط آب و هوایی و چراگاه های شمال را از دیگر فرصت های پرورش گوزن خوانده است. این امر در شرایطی صورت می‌گیرد که جمعیت فعلی گوزن در کشور حدود 844 رأس است که اهالی فن آن را «در آستانه انقراض» توصیف می‌کنند.
برچسب ها: فروش ، گوشت گوزن ، بازار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: