کد خبر: ۵۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 09 January 2016
سود بانک ملت در سال گذشته 6590 میلیارد ریال ذکرشده که در صورت‌های مالی بانک موجود است. رشد سود این بانک نسبت به سال 88 حدود 76 درصد است.
 بانکداری ایرانی – بانک ملت ازجمله بانک‌های دولتی است که بعد از خصوصی‌سازی عملکرد بهتری از زمان دولتی بودن خود ارائه کرده است این بانک توانست با رشد 77درصدی در سوددهی خود نسبت به سال‌های قبل از  خصوصی‌سازی مواجهه شود  .

 عملیات خصوص سازی بانک ملت از سال 1387 آغاز شد. این بانک  برای سال 88 به‌عنوان اولین سال عملکرد  مستقل خود ، توانست 247ریال سود  محقق کند که در بین شرکت‌های تازه استقلال‌یافته نادر است، زیرا بعد از خصوصی‌سازی زمان نیاز است تا بانک‌ها که  به دلیل مدیریت دولتی در سال‌های قبل از استقلال و بحران جابجایی از مدیریت دولتی به مدیریت خصوص ،  با مشکل مواجهه می‌شوند، از بحران‌ها خارج‌شده و  به سوددهی برسند . 

این در حالی است که  سود خالص بانک ملت در سال 87 حدود 2721 میلیارد ریال بوده و  در سال بعد به 3736 میلیارد ریال رسید. اما در سال 89 که این بانک سعی کرد درزمینهٔ تسهیلات دهی و سرمایه‌گذاری مانند بانک‌های خصوصی عمل کند، سود بیشتری هم به دست آورد. سود بانک ملت در سال گذشته 6590 میلیارد ریال ذکرشده که در صورت‌های مالی بانک موجود است. رشد سود این بانک نسبت به سال 88 حدود 76 درصد است درحالی‌که رشد سود سال 88 نسبت به سال قبل از آن حدود 37 درصد بود.

وضعیت رشد بانک ملت تا سال 92ادامه داشت تا اینکه از سال 92 که شرایط اقتصادی کشور به وضعیت رکود تورمی فرورفت در سال 1393  بانک ملت نتوانست سود مناسبی  را در عملکرد خود داشته باشد و  سود مناسبی را تقسیم کند  اما این وضعیت دوام نیافت و توانست این بانک  برای سال 94 یک جهش بزرگی را تجربه کرد 

بانک ملت برای سال 94 سودی معادل 475ریال  را پیش‌بینی کرد که نسبت به دو سال گذشته  که سود تقسیمی 160ریالی را  توانست محق کند،  77درصد رشد را تجربه کرده است  که در بین دیگر  بانک‌های کشور اتفاقی نادر است.

بانک ملت ، بانکی 40هزارمیلیاردی است که  سال 93 با جدید مشارکت در طرح‌های زیربنایی نفت و گاز ، پتروشیمی و پالایشگاهی  آغاز کرده است و توانست دیگر رقیبان را ر بخش‌هایی کنار بزند .


بانک ملت تأمین مالی چندین مجتمع پتروشیمی مانند، پتروشیمی‌های مبین مروارید، پارس و اروند را بر عهده داشته که نشان از اهمیت صنعت پتروشیمی برای بانک ملت دارد. ایران با توجه به دارا بودن ذخایر گسترده نفت و گاز، آینده‌ای روشن و چشم‌اندازی موفق خواهد داشت و می‌توان با تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اقتصاد ایران را متحول کرد. و بانک ملت سعی دارد از این بازار غافل نماند بنابراین انتظار می‌رود که در سال‌های پیش رو سودآوری بیشتری را تجربه کرد . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: