کد خبر: ۵۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
​بانکداری ایرانی- پست‌بانک به دلیل خدمت‌رسانی به مناطق روستایی و محروم و همچنین واگذاری 11 درصدی سهام این بانک به سهام عدالت ، به عنوان مردمی ترین بانک کشور شناخته شده است .
 بانکداری ایرانی – پست‌بانک به دلیل خدمت‌رسانی به مناطق روستایی و محروم و همچنین واگذاری 11 درصدی  سهام این بانک به سهام عدالت ،  به عنوان مردمی ترین بانک کشور  شناخته شده است . 

به گزارش بانکداری ایرانی سهام پست بانک ایران در روزهای اخیر به دلیل اخبار منتشره در خصوص اجرایی شدن برجام در هفته‌های آینده به همراه دیگر بانک‌ها بازدهی مثبتی به سهامداران خود داد و این بازدهی همچنان ادامه دارد . سهامدار عمده این بانک دولت است  زیرا  51درصد از سهام این بانک در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و 5درصد آن زیرمجموعه سازمان خصوصی‌سازی بوده  و تنها  11درصد این شرکت متعلق به  مردم از طریق سهام عدالت است.

پست بانک ایران پست بانک به دلیل شعباتی که در تمامی نقاط کشور حتی در دورافتاده‌ترین نقاط ایران دارد به عنوان یکی از بانک‌های دولتی حامی  اقشار ضعیف کشور شناخته‌شده است  این بانک  با ارائه خدمات متنوع بانکی در مناطق روستایی و دوردست موجب شده تا بخشی از مشکلات مناطق روستایی مرتفع شود.   

چندی پیش مدیرعامل پست بانک بابیان اینکه تعداد شعب شهری این بانک به‌اندازه کافی رسیده گفت که  هم‌اکنون پست بانک ۳۰ درصد روستاها را تحت پوشش دارد و درصدد است تا  در مناطق باقیمانده نیز پوشش ایجاد کند.از طرف دیگر این بانک به فعالیت‌های برون‌مرزی جدیدی را در دستور کار دارد و در آخرین مورد با شرکت پست افغانستان قرارداد امضا کرده است بر این اساس پست بانک منتظر لغو تحریم‌هاست تا بتواند دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و به بیرون از مرزها برود. 

 پست بانک در شش ماه ابتدای سال توانست با افزایش 49% جمع درآمدهای مشاع و افزایش 44% جمع درآمدهای غیر مشاع روبرو شود همچنین  سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری 42% افزایش داشته است  همچنین  پست بانک طبق گزارش 6 ماهه برای سال مالی منتهی به 1394/12/29 به ازای هر سهم 2 ریال سود پیش‌بینی کرده است.

 هرچند که پست بانک ازجمله بانک‌های  است که در شرایط رکود  لطمات زیادی دیده است  و به دلیل ماهیت کاری این بانک  نتوانست عملکرد بهتری نسبت به دوران قبل از رکود یعنی سال‌های قبل از 92 برسد  تا جایی  که سود 2هزار 192ریالی این بانک در سال 92 به 2ریال در سال 94 رسیده است که این اتفاق ناشی از  شرایط  اقتصادی کشور است .

 گفتنی است که این بانک 2/3هزار میلیارد ریالی دارای سهام شناور 14درصدی  است و باوجود افزایش سرمایه سال 93 از رقم 561هزار 143 میلیون ریالی به رقم 3هزار میلیارد و 233 میلیون ریالی ، همچنان دارای سهام شناور کمی است که نیاز به گسترش آن وجود دارد  تا سهم از نقد شوندگی بهتری برخوردار شود

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: