کد خبر: ۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
​بانکداری ایرانی – بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای ایران ، فاصله خود با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای‌ را بیشتر می‌کند . شرکت بیمه البرز تصمیم دارد سرمایه خود را از 3هزار و 600میلیاردی به 400هزار میلیارد افزایش دهد.
 بانکداری ایرانی –بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای ایران ، فاصله خود با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای‌ را بیشتر می‌کند . شرکت بیمه البرز  تصمیم دارد سرمایه خود را از 3هزار و 600میلیاردی به 400هزار میلیارد افزایش دهد. 

 به گزارش خبرنگار  بانکداری ایرانی منبع تأمین افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود و موضوع افزایش سرمایه هم اصلاح ساختار مالی اعلام‌شده است.

در روزهای اخیر ، سازمان بورس به بیمه البرز اجازه داده که سرمایه خود را افزایش دهد. در نامه‌ای که سازمان بورس ارائه کرده، اعلام‌شده که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه 1384، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه البرز در این سازمان موردبررسی قرار گرفت. 

در همین رابطه چندی پیش  سید رسول تاجدار،  مدیرعامل شرکت بیمه البرز، طی گفت‌وگویی اعلام کرد که  افزایش سرمایه یک اجبار  قانونی و نیاز اساسی است که به‌واسطه مصوبه هیئت محترم وزیران و باید تا پایان سال 94 انجام پذیرد  سرمایه این شرکت 360میلیارد تومان (40میلیارد تومان کمتر از میزان موردنیاز ) هست لذا افزایش تا مبلغ 400میلیارد تومان ضروری است که امیدوارم در سال 94 عملیاتی خواهد شد  هرچند به‌طورکلی حجم سرمایه و ذخایر صنعت بیمه بسیار پایین  و مبلغ آن ناچیز است ولی در این خصوص صنعت بیمه دارای تناقض از جهت بازدهی هست 

بورس اعلام کرد که بر اساس رسیدگی انجام‌شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، ازنظر این سازمان بلامانع است.

طبق نامه سازمان بورس ،  انجام افزایش سرمایه ، حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز که روز 6 دی 94 است، امکان‌پذیر خواهد بود. وعدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به‌منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به‌منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.

شایان‌ذکر است که در شهریور  سال 92 بیمه البرز طی اقدامی سرمایه خود را به 3هزار و 600 میلیارد افزایش داد در آن تاریخ محمدرضا تقوایی، نایب‌رییس‌ هیئت‌مدیره این شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده، بهره‌مندی از مزایای معافیت مالیاتی و الزام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه ظرف چهار سال آینده را از اهداف اساسی افزایش سرمایه بیمه البرز عنوان کرد و گفت: بنا بر پیشنهاد بیمه مرکزی و مصوبه هیات‌دولت، شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند ظرف چهار سال آینده سرمایه خود را به چهار هزار میلیارد ريال افزایش دهند. وی تأکید کرد: با این افزایش سرمایه، بیمه البرز دارنده بالاترین سرمایه در بین شرکت‌های بیمه خواهد بود. که این اتفاق در کمتر از چهار سال اتفاق افتاده است که گویای عملکرد مثبت این شرکت است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: