کد خبر: ۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
بانک پاسارگاد از جمله بانک های بورسی است که با توجه به عملکرد مثبت آن، همواره مورد توجه سهامداران بوده است.
 بانکداری ایرانی – بانک پاسارگاد از جمله بانک های بورسی است که با توجه به عملکرد مثبت آن، همواره مورد توجه سهامداران بوده است. 

این بانک با 500هزار میلیون ریال سرمایه و همچنین  1200 میلیارد سود انباشته  یکی از بانک های  پر بازده در بازار سرمایه در سال 94 بوده و خواهد بود این بانک برای پایان سال 94  285 ریال سود برای سهامداران خود کنار گذاشته است  که توانسته در شش ماه 76 ریال معادل 27درصد آن را پوشش دهد. در خصوص  سهامدار عمده بانک پاسارگاد می توان به شرکت سرمایه گذاری با 8 درصد سهم و سرمایه گذاری سامان مجد با  5 درصد  اشاره کرد . 

سهم بانک پاسارگاد باقیمت 1219 و  P/E ، 25/4واحدی یکی از کم ریسک ترین سهام بازار سرمایه است گفتنی است  نماد بانک پاسارگاد  با این  قیمت در محدوده ارزش اسمی قرار دارد و سهمی ارزنده تلقی می‌شود. این شرکت مهم بورسی دارای EPS و یا  سود نقدی " ویژه "  است زیرا طبق قانون بورس ، هر شرکتی که   بیش از 10درصد قیمت سهم خود سود نقدی پرداخت کند  مشمول  سود ویژه نقدی می‌شود. لذا بانک پاسارگاد  با توجه به سود 285 ریالی حدود 30درصد از قیمت یک سهام بانک پارسیان را سود می‌پردازد و یکی از نمادهای کم ریسک بازار سرمایه است .

با توجه به عملکرد بانک پاسارگاد در ایران و جهان این امیدواری وجود دارد که  این  بانک در سال 94 و 95 عملکرد بهتری ارائه کند . زیرا بانک پاسارگاد ازجمله بانک‌هایی است که به بیرون از مرزهای ایران  توجه دارد.  رییس گروه توسعه و امنیت اداره نظام پرداخت بانک مرکزی  اخیراً اعلام کرده است که بانک پاسارگاد مشمول تحریم سوئیفت نبوده و تعامل خوبی با جهان دارد  بر این اساس و بنا به گزارش نشریه اکونومیک تایمز  بانک‌   پاسارگاد به همراه بانک  پارسیان و سامان در حال طی کردن مراحل قانونی برای تأسیس شعبه در هند هستند. بر اساس سند جامع توافقنامه همکاری ایران و هند و پس از طی مراحل قانونی صدور مجوز ، به‌زودی فعالیت خود را در هند آغاز می‌کنند. 

درعین‌حال بانک پاسارگاد در سطح بین‌المللی چهره مناسبی دارد و برای چندین سال متوالی، بهترین بانک ایران از سوی مجامع جهانی تعیین‌شده که می‌تواند شرایط را برای جذب منابع خارجی فراهم کند. و  به تائید موسسه بین‌‌المللی بنکر و بر اساس عملکرد درخشان بانک ، برای پنجمین بار بانک پاسارگاد ، به‌عنوان بانک سال جمهوری‌ اسلامی ایران، در سال 2015 میلادی انتخاب شد.

همچنین بانک پاسارگاد در پروژه‌های زیادی مشارکت دارد و با  نهادهای  اقتصادی مهمی در کشور همکاری می‌کند و در پروژه‌های فرهنگی  و غیره مشارکت دارد . این بانک در طرح ذخیره‌سازی نفت قشم نیز از آمادگی گشایش اعتبار 121میلیون دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی حضور دارد  همچنین  پروژه راهکار جامع اطلاعاتی میدکو و فناپ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تولید نرم‌افزار سازمانی، با حمایت  بانک پاسارگاد اجرایی شد . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: