کد خبر: ۵۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 05 January 2016
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد : بر اساس طرح جدید این بانک ، صادرکنندگان از تسهیلات با نرخ سود 16تا 21 درصد برخوردار خواهند شد.
بانکداری ایرانی – مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد : بر اساس طرح جدید این بانک ، صادرکنندگان از تسهیلات با نرخ سود 16تا 21 درصد برخوردار خواهند شد.

 علی صالح آبادی اضافه کرد: چنانچه صادرکننده ای از تمام تخفیف ها بهرمند شود، نرخ سود تسهیلات وی به 16 درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته وی ، نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کشور در عقود مبادله ای تسهیلات حداکثر 21 درصد و در عقود مشارکتی 24 درصد تعیین شده و برای عقود مبادله ای بانک مزبور نرخ 21 درصد را مصوب و اجرا کرده ، اما در مورد عقود مشارکتی 22 درصد را بطور میانگین پیاده می کند.

صالح آبادی افزود: براساس جدول تخفیف تنظیمی ، مواردی مانند ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات، گواهی صادرکننده نمونه و سایر ضمانت نامه ها را در نظر گرفته و هر کدام از صادرکنندگان چنانچه مشمول شوند ، درصدی تخفیف از میزان تسهیلات ، برخوردار می شوند.

به گفته این مقام بانکی ، دولت مقرر ساخت به بانک ها یارانه سود تسهیلاتی پرداخت شود که از این طریق، دو هزار میلیارد ریال به عنوان یارانه سود تسهیلات به مشتریان این بانک تعلق می گیرد که این رقم می تواند تا حداکثر 6 درصد از سود تسهیلات را جایگزین کند.

وی اضافه کرد: موضوع جوایز صادراتی به دلیل پایین نگه داشتن دستوری نرخ ارز و کمک به توجیه اقتصادی صادرات صورت می گرفت ، اما اکنون به علت نزدیک شدن نرخ ارز دولتی به نرخ واقعی بازار، پرداخت این جوایز دیگر چندان مطرح نیست.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش اعلام کرد : رویکرد جدید دولت یازدهم رفع مشکل صادرکنندگان و تسهیل در امر صادرات است و برای تحقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی ضرورت اصلاح قوانین و مقررات مخل تولید را خاطرنشان ساخت و گفت: تعامل موثر بین دولت و بخش خصوصی ضروری است و نهاد شورای گفت وگو می تواند نقش مهمی در شناسایی مشکلات و بهبود فضای کسب و کار در ایران داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: