کد خبر: ۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 02 January 2016
وی ادامه داد: عمده مشکلی که مناطق ویژه اقتصادی با آن روبرو هستند عدم همراهی بانک‌ها با منطقه ویژه اقتصادی است که تسهیلات نمی‌دهند.
 بانکداری ایرانی – مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد با انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها با مناطق ویژه اقتصادی گفت: بانک‌ها به منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای این محدوده تسهیلات نمی‌دهند.

مجید حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی با توجه به مزیت‌های خوبی که دارند گاهی با مشکلاتی مواجه هستند که برای سرمایه‌گذاران دشوار است.

وی ادامه داد: عمده مشکلی که مناطق ویژه اقتصادی با آن روبرو هستند عدم همراهی بانک‌ها با منطقه ویژه اقتصادی است که تسهیلات نمی‌دهند.

این مسئول با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی استان افزود: منطقه ويژه اقتصادی يزد در سال ۱۳۷۹ توسط  «شواری ‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی» تصویب شد و در سال ۸۵ عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه اراضی این منطقه در مساحتی به ميزان ۵۷۰ هكتار است عنوان کرد: با اخذ مصوبه عام شدن حوزه فعاليت‌های آن، در شهريور ماه ۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسن‌پور ادامه داد: گستره فعاليت منطقه در سه بخش صنعت، تجارت و خدمات است که قراردادهایی با واحدهای صنعتی منعقد شده و در امر تجارت نيز امور مربوط به واردات و صادرات کالاهای تجاری با استقرار گمرک و بخش صنعت در منطقه انجام می‌گيرد.

وی با بیان اینکه مطالعات زیست محیطی برای منطقه ویژه یزد اخذ شده گفت: بر این اساس اجازه استقرار واحدهای صنعتی تا زیرگروه هفت زیست محیطی را داریم اما تاکنون بیشتر از زیرگروه چهار محیط زیست واگذار نشده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد با تشریح وضعیت فازهای عملیاتی در این منطقه عنوان کرد: اکنون ۱۲۶ واحد در منطقه ویژه مستقر شده‌اند و تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر  گمرک، استاندارد، پنجره واحد و ... در منطقه ویژه اقتصادی یزد مستقر شده و سعی و تلاش مسولان منطقه کیفیت بخشی خدمات است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات و ورود به بازارهاي رقابتی جهانی، از طريق كاهش هزينه‌های توليد از اهداف اصلی منطقه ویژه اقتصادی یزد است گفت: بهره‌گيری از امكانات جهانی در راستای رشد و تحرك اقتصاد ملی و منطقه‌ای همچنین جلب و تشويق سرمايه‌گذاری داخلی و خارجی و ايجاد اشتغال مولد از اهداف دیگر این منطقه است.

حسن‌پور اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی یزد با توجه به اهداف و مزیت‌هایی که دارد فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است که می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذار در این منطقه شاهد رونق اقتصادی و پویایی باشیم.

وی افزود: بر اساس قانون، مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی کشور محسوب نمی‌شوند و مبادلات بازرگانی آن‌ها با خارج از کشور و یا سایر مناطق آزاد کشور، مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های گمرکی نمی‌شوند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد ادامه داد: همچنین واحدهای مستقر در مناطق ویژه برای مبادلات خود از سود بازرگانی، عوارض ورود و خروج و صدور با هر عنوانی معاف می‌باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: