کد خبر: ۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 30 December 2015
رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی و نماینده اتاق بازرگانی حوزه کشورهای اسکاندیناوری در ایران گفت: یک شرکت مدیریت صادرات و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در منطقه آزاد انزلی تأسیس شده است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: شاهین امانی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصتی مناسب برای پیشرفت توسعه استان و کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: به‌ منظور تولید و عرضه بهتر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به کشورهای حوزه  C.I.S یک شرکت تخصصی مدیریت صادرات و 25 شرکت دانش‌بنیان در منطقه آزاد انزلی تأسیس شده است.

وی افزود: این 25 شرکت در زمینه‌های مختلف صنعت آب، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، مواد غذایی، دستگاه‌های تجهیزاتی و تاسیساتی فنی، فیلترهای صنعتی، دستگاه‌های آنالیز آب، انواع کودهای ارگانیک برای تقویت دام و تیور و ماهیان در منطقه آزاد انزلی به فعالیت مشغول هستند.

امانی با اشاره به اینکه عرصه بهتر و شایسته محصولات این شرکت‌ها نیازمند دانش تخصصی است، افزود: در همین راستا اولین شرکت تخصصی مدیریت صادرات محصولات تحت عنوان شرکت دانش محور کاسپین در منطقه آزاد انزلی مستقر و در حال آماده‌سازی پایانه‌های صادراتی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این شرکت در زمینه‌های مختلف بازاریابی‌های مناسب و تاثیرگذاری در کشور‌های حوزه C.I.S انجام داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی وجود رقابت‌های فزاینده در دستیابی به بازارهای جدید تأسیس این گونه شرکت‌ها در مناطق آزاد و کشور ضروری است.

نماینده اتاق بازرگانی حوزه کشورهای اسکاندیناوری در ایران با بیان اینکه تمامی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در هفت مناطق آزاد کشور می‌توانند از این شرکت به صادارات به بازارهای هدف اقدام کنند، افزود: گیلان ظرفیت ایجاد شرکت‌های تخصصی مدیریت صادرات را در ابعاد گسترده‌تر دارا است.

امانی افزود: وجود این گونه شرکت‌ها نه تنها برای مناطق آزاد بلکه برای کشور یک نیاز ضروری محسوب می‌شود تا قوانین صادرات را به‌ خوبی اجرا و کمک کنیم تا تولیدکنندگان محصولات خود را به‌ صورت حرفه‌ای در بازار مصرف خارجی عرضه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: