کد خبر: ۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 27 December 2015
این سامانه به عنوان یک طرح بنیادی واساسی می تواند به عنوان الگویی در کل صنعت بیمه برای مکان یابی شعب و نمایندگی ها مورد استفاده قرار گیرد .
بانکداری ایرانی –برون داد سامانه مکان یابی و اولویت سنجی تاسیس شعب به عنوان یکی از زیرسیستم های اطلاعات مدیریت می تواند مبنایی برای تصمیم گیری در حوزه تاسیس شعب فراهم کند و با تغییرات اندکی در مورد مکان یابی نمایندگی های فروش هم مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر نوراللهی،معاون توسعه بازار وشبکه فروش بیمه آسیا،با اشاره به اینکه این سامانه به عنوان یک طرح بنیادی واساسی می تواند به عنوان الگویی در کل صنعت بیمه برای مکان یابی شعب و نمایندگی ها مورد استفاده قرار گیرد ،گفت: بر اساس فاکتورها و شاخص های معینی، پتانسیل کسب و کار بیمه ای شهرستان های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و اولویت بندی می شوند.

معاون توسعه بازار وشبکه فروش بیمه آسیا با تاکید براین موضوع که مزیت خاص این سامانه، جامعیت آن به لحاظ شاخص های ارزیابی و وزن دهی شاخص هاست،اظهار داشت:  این شاخص ها طیف وسیعی از فاکتورهای آمایش سرزمینی از قبیل جمعیت، مرکزیت  سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی، تا متغیر های اقتصاد کلان مانند تولید ناخالص داخلی، ضریب نفوذ بیمه، حق بیمه تولیدی و به ویژه شاخص های مرتبط با بازار و رقابت مثل نرخ رشد بازار و شکاف حضور نسبت به رقبا را در بر می گیرد.

وی افزود:ضمن اینکه این سامانه ماهیتی پویا، قابل ارتقاء و منعطف دارد؛ به این معنی که ضمن در نظر گرفتن وضعیت و شعب موجود شرکت در تحلیل ها، با تاسیس یک شعبه در منطقه جغرافیایی خاص، به طور خودکار اولویت شهرستان ها تغییر می کند. همچنین با توجه به اهداف و استراتژی های شرکت، قابلیت افزودن شاخص های جدید و یا اولویت سنجی بر اساس یک سری شاخص مد نظر را به وجود می آورد.

معاون توسعه بازار وشبکه فروش بیمه آسیا با تصریح انجام  ارزیابی های مستمر و دوره ای از عملکرد شعب بیمه آسیا در سراسر کشور بیان داشت: کارنامه شعب یکی از ابتکارات مدیریت امور شعب بیمه آسیا ، برای  ارزیابی دوره ای شعب است که به طور همزمان از معیارهای ارزیابی عملکرد و شاخص های رفتاری استفاده کرده است.

دکتر نوراللهی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، با هدف بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف شعب به عنوان پشتیبان و هدایت کننده فعالیت های فروش در اقصی نقاط کشور و با لحاظ اهمیت عملکرد شعبه در موفقیت شبکه فروش،  پروژه ای در سطح کشوری با عنوان ارزیابی شعب شرکت از دیدگاه شبکه فروش با هدف تشخیص نقاط ضعف (بحرانی)، عملکرد شعب صورت گرفته تا بر مبنای نتایج حاصله، برای هر شعبه به طور مجزا، پروژه های بهبود تدوین و اجرا شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا حدود 1400 نفر از نمایندگان فروش بیمه آسیا  در سراسر کشور در این طرح شرکت کردند که در نوع خود به لحاظ سطح و کیفیت مشارکت، کم نظیر بوده است.

معاون توسعه بازار وشبکه فروش بیمه آسیا با اشاره به انجام این طرح بر اساس روش شناسی علمی و استفاده از تکنیک بسیار کارای ماتریس اهمیت – عملکرد،گفت : در ابتدا با مرور ادبیات تحقیق، تشکیل گروههای کانون و مصاحبه با نمایندگان، شاخص هایی از عملکرد شعبه که از نظر شبکه فروش تاثیر گذار تلقی می شود استخراج شد؛ سپس در قالب پرسشنامه آن لاین، داده ها، شامل اهمیت هر شاخص از منظر عملکرد شعبه و عملکرد فعلی (وضعیت موجود شعبه به لحاظ هر شاخص) جمع آوری و پس از انجام آزمون های آماری از قبیل تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی در 6 بعد کلی شامل، مدیریت و سرپرستی، رویگردها و فرآیند ها، تعاملات و ارتباطات، منابع انسانی، امکانات فیزیکی و دسترسی و مدیریت فروش طبقه بندی شد.

دکتر نوراللهی در پایان افزود: در مرحله بعد، با توجه به میانگین هندسی و میانگین حسابی نمرات و اهمیت هر شاخص و در سطح بالاتر اهمیت هر بعد در عملکرد شعبه و وضعیت موجود شعبه در آن شاخص یا بعد، نقاط بحرانی (شاخص ها و ابعاد با اهمیت بالا و عملکرد جاری ضعیف شعبه) شناسایی و نتایج، در 900 صفحه به صورت تحلیلی و به تفکیک هر شعبه، مستند و بر مبنای آن، اولویت پروژه های بهبود برای هر شعبه به طور مجزا تعیین شد. این پروژه به صورت دوره ای قابل تکرار است تا هم میزان پیشرفت هر شعبه در رفع نقاط بحرانی عملکرد، رصد شود و هم موانع پیش روی نمایندگان مستمرا تحت نظر قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: