کد خبر: ۵۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 26 December 2015
مدیرکل آموزش‌ و پرورش ایلام گفت: نرخ باسوادی در استان بیش از 91 درصد است.
«علی بیرانوند» در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: 5 تا 11 دی‌ماه به‌عنوان هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده و این سازمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 شکل گرفت و همه سازمان‌ها و نهادها موظف شدند برای ریشه‌کنی بی‌سوادی به نهضت سوادآموزی کمک کنند.

وی با بیان این‌که سوادآموزی یک جریان فرهنگی است و هدف آن شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد جامعه است افزود: بنا بر سرشماری سال 1390 نرخ باسوادی در استان بیش از 91 درصد است.

بیرانوند ادامه داد: طبق سرشماری سال 90 بیش از 28 هزار نفر بی‌سواد در استان وجود داشته که نهضت سوادآموزی استان با شناسایی آن‌ها نسبت به باسواد کردن آن‌ها اقدام کرده که از این تعداد 8782 نفر مرد و 19800 نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان با اشاره به این‌که برای باسواد کردن جمعیت هدف هم اهرم‌های تشویقی و هم تنبیهی داریم، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی گفت: برای آموزش بی‌سواد بیش از 1200 نفر مدیر مدرسه آموزش دیده‌اند که در حوزه باسواد کردن اولیای دانش‌آموزان نیز در حال فعالیت هستند.

بیرانوند با اشاره به این‌که با 50 موسسه غیردولتی در سطح استان در این راستا تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم، تصریح کرد: 800 نفر آموزش‌دهنده، ساماندهی و به‌کارگیری شده‌اند که در حال آموزش جامعه هدف هستند هم‌چنین با 40 دستگاه دولتی تفاهم‌نامه انجام داده‌ایم که 80 دستگاه دولتی و غیردولتی رابط نیز در این زمینه به آموزش‌وپرورش معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش ایلام با تأکید بر این‌که 15 شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان تشکیل داده‌ایم و 31 نفر مسئول آموزش در سطح استان مستقیم کار سوادآموزی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مجریان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم به بی‌سوادان آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: 7124 نفر در استان شناسایی و ثبت‌نام شدند و در حال آموزش آن‌ها هستیم که از همه ظرفیت‌ها برای باسواد کردن آن‌ها استفاده می‌کنیم.

بیرانوند با بیان این‌که باسوادی موجب نظم اجتماعی، محرومیت و فقرزدایی، گسترش عدالت می‌شود، تصریح کرد: اگر سواد اجتماعی افزایش یابد بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: