کد خبر: ۵۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 26 December 2015
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از انعقاد تفاهمنامه برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان جلفا خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: یوسف داداش زاده گفت: طی این تفاهمنامه که مابین سازمان منطقه آزاد ارس و کمیته امداد امام خمینی شهرستان جلفا منعقد شده است، دوره های آموزشی صنایع دستی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و بمدت 200 ساعت برای مددجویان این کمیته برگزار می شود.

داداش زاده افزود: این دوره های آموزشی با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال و افزایش تولید صنايع دستي در میان مدد جویان شهرستان جلفا و محدوده منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این امر زمینه‌ اشتغال خانواده‌های تحت حمایت در قالب مشاغل خانگی پایدار را فراهم می آورد گفت: این دوره ها در شش رشته سفال و سرامیک، ابریشم بافی، سبدبافی، ترکه بافی، تراش سنگ های قیمتی و ساخت زیورآلات سنتی برگزار می شود.

وي متذكر شد: در راستای حمایت و توسعه خوداشتغالی، كليه افرادي كه موفق به گذراندن اين دوره هاي آموزشي شوند از سوی کمیته امداد شهرستان تسهیلات خود اشتغالی برای آنها اعطا و با نظارت سازمان منطقه  آزاد ارس  کارگاه صنایع دستی جهت فعالیت مددجویان راه اندازی می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: