کد خبر: ۵۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 23 December 2015
بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت که شاخص آمریکابه شمار می رود در پایان معاملات روز سه شنبه با افزایش رو به رو شد.
بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت که شاخص آمریکابه شمار می رود در پایان معاملات روز سه شنبه با افزایش رو به رو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی. آی)، که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود،در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه فوریه با 33 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 36 دلار و 14 سنت رسید.

تحلیل گران فراوانی عرضه نفت به بازار جهانی که روند آن همچنان ادامه دارد و همچنین نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال میلادی را عوامل تاثیرگذار براین شاخص نفتی اعلام کردند.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مهمترین مرجع قیمت گذاری حدود دو سوم نفت داد و ستد شده در بازارهای بین المللی و مرجع و پایه ای برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه فوریه با 18 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 36 دلار و 15 سنت رسید.

قیمت این شاخص نفتی در روزهای اخیر در بازار لندن حتی به هر بشکه کمتر از 36 دلار نیز رسیده بود که پایین ترین قیمت از ماه ژوئیه سال 2004 بوده است .

بریان لارز Brian LaRose از تحلیل گران بازار نفت در این مورد می گوید : با وجود این محدودیت ها در جریانات افزایش دهنده بهای نفت پا برجاست.

تحلیل گران بازارهای نفتی با بررسی دورنمای گزارشات موسسه نفت آمریکا (API) و آژانس اخبار انرژی (EIA) انتظار دارند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 18 دسامبر، یه طور متوسط یک میلیون و چهارصد هزار بشکه افزایش داشته باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: