کد خبر: ۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 22 December 2015
مدیرعامل بیمه رازی:
ایران در بین ۱۵ کشور برتر با بالا ترین چشم انداز حق بیمه با ۵.۷% رشد حق بیمه در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ خواهد بود./انتظار می رود شرکت کنندگان اروپایی با ورود مجدد به این بازار به دنبال جای پایی مستحکم در کشور باشند.
 ایران در بین ۱۵ کشور برتر با بالا ترین چشم انداز حق بیمه با ۵.۷% رشد حق بیمه در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ خواهد بود./انتظار می رود شرکت کنندگان اروپایی با ورود مجدد به این بازار به دنبال جای پایی مستحکم در کشور باشند.
 
 یونس مظلومی مدیر عامل شرکت بیمه رازی با حضور در ویدیو کنفرانسی درحضور سرمایه گذاران خارجی که در لندن برگزار گردید راه هایی را که سرمایه گذاران می توانند خطرات و ریسک های کاری خود را در ایران تحت پوشش بیمه قرار دهند، تشریح کرد.

مظلومی ابتدا با اشاره به شاخص های اقتصاد کلان در ایران مطابق با "فکت بوک سال 2014" گفت: تولید ناخالص ملی ایران در سال 2014 مبلغ 416.5 میلیارد دلار امریکا بوده است.

مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه میزان برابری قدرت خرید مبلغ 1.357 تریلیون دلار امریکا بوده است که ایران را در رده شانزدهم میزان رشد واقعی در رنکینگ جهانی با 4.30% رشد در سال 2014 نسبت به سال 2013 قرار داده است.افزود: جمعیت ایران در سال 2014 حدود 82 میلیون نفر بوده است، که ایران را در رده هفدهم جهان قرار داده است.

مظلومی یادآورشد: در همین سال نیروی کار ایران معادل 28.4 میلیون نفر بوده است . که ایران را در رده بیست و دوم در این زمینه قرار داده است و حدود 47% از کل جمعیت ایران بین 25 تا 54 سال سن هستند.

مظلومی ادامه داد: ایران در زمینه ذخایر بزرگ نفتی در جهان دارای رتبه چهارم است و همچنین دارای دومین ذخایر عظیم گازی در جهان است.

او با بیان اینکه همسایگان ایران کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان هستند و مرز مشترک با این کشورها بیش از 6000 کیلومتر می باشد.تصریح کرد: ایران دارای تجارت و روابط اقتصادی بسیار خوبی با تمام این کشور ها می باشد و از آنجایی که بسیاری از این کشور ها دارای مشکلات امنیتی هستند ایران بهترین گزینه برای تجارت و همکاری های بازرگانی با این کشور هاست.

وی با استناد به گزارش ریسک و امنیت تهیه شده توسط BMI یادآورشد: با وجود اینکه ایران در همسایگی عراق و افغانستان قرار دارد. اما، با توجه به قابلیت های سیاسی خود و سطح نسبتا پایین جرائم سازمان یافته، و میزان بسیار کم خطرجنایی موثر بر کسب وکار و کارگران خارجی، ایران نمره قابل قبول 70.01 از 100 را از موسسه امنیت و خطرات BMI دریافت کرده است که این نمره بالاترین در میان کشورهای همسایه ایران می باشد، و ایران را در رتبه 8 از 18 در میان دولت های خاورمیانه و شمال افریقا قرارداده است.
مدیرعامل بیمه رازی گفت: به طور کلی خارجی ها درمعرض خطرات زیادی از لحاظ جنایی در ایران قرار ندارند و کشور در میانه های جدول از این نظر جای گرفته است که همان رتبه 8 از 18 در خاور میانه و شمال افریقا می باشد.

مظلومی با بیان اینکه ایران مجدداً به اقتصاد جهانی باز می گردد، گفت: طبق اعلام بیزنس اینسایدر business insider ایران بزرگترین اقتصادی است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون و با شباهت در پیچیدگی تحریم ها به سیستم برابر جهانی باز می گردد.

مظلومی خاطرنشان کرد: اما ایران با دارا بودن اقتصادی قابل گسترش ، مدرن و آموزش دیده بزرگترین نمونه بازگشت به بازار جهانی از زمان اتمام جنگ سرد تا کنون می باشد و من امیدوارم که همه ما بتوانیم از این فرصت ارزشمند به درستی استفاده نماییم.

مظلومی با اشاره به اینکه سرمایه های خارجی در ایران دارای امنیت بسیار بالایی هستند. اظهار داشت: در راستای تمامی این قوانین و آیین نامه ها ، قانون حمایت و گسترش سرمایه گذاری خارجی (FIPPA) که در سال 2013 به تصویب رسیده است ، یکی از اقدامات امیدوار کننده است و از سوی دیگر مقدمات و بستر سرمایه گذاری در ایران را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در ماده 8 تضمین میشود که سرمایه گذار خارجی تحت پوشش این قانون از تمامی حقوق و امکانات به صورت برابر با سرمایه گذار داخلی بهره مند خواهد بود. در ماده 9 تاکید میشود که سرمایه گذار خارجی در معرض مصادره یا ملی شدن قرار نخواهد گرفت.

او افزود: طبق تحقیق انجام شده توسط A.M. Best . از میان برداشتن محدودیت های تجاری اعمال شده درایران ممکن است نشانگر فرصت های قابل توجهی برای بازار بیمه و بیمه های اتکائی در منطقه خاور میانه و شمال افریقا باشد.

به گفته مدیرعامل بیمه رازی همچنین انتظار می رود شرکت کنندگان اروپایی با ورود مجدد به این بازار به دنبال جای پایی مستحکم در کشور باشند.

وی با استناد به گزارش اخیر شرکت مونیخ ری ( Munich Re ) گفت: ایران در بین 15 کشور برتر با بالا ترین چشم انداز حق بیمه با 5.7% رشد حق بیمه در بازه زمانی 2015 تا 2025 خواهد بود.
مظلومی درخصوص وضعیت بازار بیمه ایران یادآورشد: در ایران بیست و نه شرکت بیمه گر وجود دارد که دو شرکت صرفا بیمه گر اتکایی هستند و هفت شرکت فقط در مناطق آزاد اقتصادی ایران فعالیت دارند، یکی از این شرکت ها دولتی است و باقی آنها به بخش خصوصی تعلق دارند.
وی افزود: بیمه مرکزی ایران تنها سازمانی است که مدیریت و نظارت بر کلیه فعالیت های بیمه ای در ایران را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: حق بیمه دریافتی در ایران معادل 18% کل حق بیمه دریافتی درمنطقه خاورمیانه و شمال افریقا است وایران دومین بازار بزرگ بیمه در خاور میانه و شمال افریقا را دارا می باشد.
مظلومی گفت: چهار بازار بزرگ منطقه ترکیه ، ایران ، امارات عربی متحده و عربستان سعودی سه چهارم کل حق بیمه این منطقه را تامین می کنند.

وی یادآورشد: کل حق بیمه تولید شده در سال 2014 مبلغ هفت و نیم میلیون دلار امریکا بوده است که 11% رشد نسبت به سال 2013 را نشان میدهد و در سال 2008 میزان ضریب نفوذ تقریبا 1.4% بوده است ، درحالیکه میانگین جهانی 7.5% است. البته طی این سال ها رشد اندکی نیز تجربه شده است و میزان ضریب نفوذ به 1.9% رسیده است که شامل 0.2% در رشته بیمه های زندگی و 1.7% در رشته های بیمه ای غیر زندگی است.

مظلومی درخصوص بیمه رازی نیز متذکرشد: شرکت بیمه رازی ارائه دهنده تمام خدمات بیمه ای و اولین شرکت بیمه غیر دولتی پس از انقلاب اسلامی می باشد که به مشتریانش تمامی خدمات بیمه ای شامل بیمه های زندگی ، بیمه درمان ، بیمه آتش سوزی خطرات طبعی ، بیمه اتومبیل ، بیمه مهندسی ، بیمه مسئولیت ، بیمه باربری دریایی ، بیمه کشتی ، بیمه هواپیما ، بیمه انرژی و بیمه حوادث انفرادی را ارائه می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای شرکت بیمه رازی قرار دارند و بیشتر ریسک های شاخه نفت ،گاز و انرژی تحت پوشش خدمات بیمه ای شرکت بیمه رازی هستند.

مظلومی بابیان اینکه بیمه رازی دارای 1040 نماینده فعال و 47 شعبه در سرتاسر کشور به ارائه خدمات می پردازد،گفت:اگر شما از فعالان و پیمانکاران بخش نفت و گاز در ایران هستید مانند هر کشور دیگر در اجرای پروژه با ریسک های عملیاتی و برای عقد قراردادتان با مالک پروژه با ریسک های اجرایی دیگر مواجه خواهید شد که می توانید با بعضی از انواع بیمه نامه ها این خطرات را تحت پوشش بیمه قرار دهید و ما به همین منظور با ارائه بیمه نامه های مورد نیاز مطابق با استانداردها و شرایط لازم در کنار شما خواهیم بود.

مظلومی در خاتمه یادآورشد: طبق گزارش منابع مستقل اطلاعاتی در ایران، اجرای برجام راه آزاد شدن دارایی های توقیف شده ، آزادی دسترسی ایران به بودجه، و بهبود قابل توجه در تجارت و سرمایه گذاری را هموار می کند که با اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک با قدرت های جهانی انتظار می رود چشم انداز میان مدت اقتصاد ایران بهبود یافته و ریسک ها کاهش یابند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: