کد خبر: ۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 20 December 2015
شرکت بیمه‌کوثر با ورود به عرصه‌های مختلف بیمه‌ای، به‌‌عنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور، توانست با بهره‌مندی از الگوی مدیریت ریسک به‌صورت سیستمی و علمی ریسک‌های خود را کنترل و مدیریت کند.
بانکداری ایرانی ـ شرکت بیمه‌کوثر با ورود به عرصه‌های مختلف بیمه‌ای، به‌‌عنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور، توانست با بهره‌مندی از الگوی مدیریت ریسک به‌صورت سیستمی و علمی ریسک‌های خود را کنترل و مدیریت کند.
 
 مدیرعامل شرکت در نشست خبری رئیس مرکز رتبه‌بندی مدیریت ریسک که با موضوع معرفی و تشریح برنامه‌ها و عملکرد مرکز رتبه‌بندی مدیریت ریسک و با حضور مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، رئیس مرکز رتبه‌بندی مدیریت ریسک و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های بیمه ملت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریح‌کرد: مدیریت ریسک؛ شناسایی، ارزیابی و کنترل واقعی خطرها یا به عبارتی سازماندهی، برنامه‌ریزی کنترل و هماهنگی در مدیریت است.

عبدالرسول عطایی مدیریت ریسک را علاج واقعه قبل از وقوع و پیشگیری قبل از درمان دانست و اظهار‌کرد: عدم مدیریت ریسک تبعاتی ازجمله ضرور و زیان مادی و معنوی، آسیب به برند سازمان و ازدست دادن سهم از بازار، نارضایتی ذی‌نفعان و بازخواست‌های قانونی و مقرراتی، مواجهه با بحران‌های مختلف و احتمال فروپاشی سازمان، فرصت‌سوزی و درامدهای از دست رفته و نیز عدم تحقق اهداف سازمان را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت ریسک؛ کاهش هزینه، ایجاد آرامش روانی، دستیابی به اهداف و رشد را برای سازمان به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان‌کرد: با خرید ریسک می‌توانیم آرامش و امنیت روانی را در فعالان صنایع خدماتی، تولیدی، کشاورزی، بانکداری، بیمه و حتی در میان آحاد جامعه با ورود به بخش درمان ایجاد کنیم.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با تأکید براین مطلب که مدیریت ریسک نقش پویا و اثرگذاری در هر سازمان دارد، درباره ضرورت بهره‌مندی از مدیریت ریسک گفت: با تعریف مدیریت ارشد ریسک در هر سازمان؛ افزایش حاکمیت، دستیابی به اهداف تعیین شده و خلق ارزش‌های جدید تحقق می‌یابد و همچنین این واحد در تصمیم‌سازی مدیریت ارشد نقش به‌سزایی دارد.

عبدالرسول عطایی درخصوص ضرورت‌های نگرش سیستمی به مدیریت ریسک بیان‌کرد: شبکه‌ای از اهداف در لایه‌های مختلف سازمانی همراه با عدم قطعیت‌های متنوع و ارتباط و وابستگی ریسک‌ها به یکدیگر از ضرورت‌های نگرش سیستمی به مدیریت ریسک است.

وی ایجاد یک فهم مشترک در مدیریت ریسک را از ضرورت‌های ایجاد مرکز رتبه‌بندی مدیریت ریسک برشمرد و خاطرنشان‌کرد: عدم وجود زبان، ادبیات و فهم مشترک در حوزه مدیریت ریسک در سطح سازمان‏ها و شرکت‏های مختلف، خسارت‏ها و ضرر و زیان‏های ناشی از فقدان نگرش سیستماتیک به مدیریت ریسک و عملکرد انفعالی سازمان‏ها در خصوص ریسک‏ها، عدم وجود یک مرجع معتبر جهت صحه‏گذاری سطح بلوغ مدیریت ریسک سازمان‏ها و عدم وجود یک مدل مناسب بومی‏سازی شده برای تعیین سطح بلوغ مدیریت ریسک سازمانی در کشور از ضرورت‌های ایجاد مرکز رتبه‌بندی مدیریت ریسک است.
عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت ریسک در بدنه انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه می‌تواند به همه صنایع کمک کند، افزود: باتوجه بدین امر که ریسک و خطر، وجه مشترک تمام فعالیت‌هاست و شناسایی وکنترل خطرها به وسیله مدیریت ریسک امکان‌پذیر خواهد بود، بنابراین گستره مدیریت ریسک را می‌توان در حوزه‌های اجتماعی، ایمنی، امنیتی و مالی و اقتصادی هر سازمانی اجرایی کرد و بدین طریق می‌توان سرمایه‌های افراد و سازمان‌ها را مدیریت کرده و از آثار زیان‌بار خطرهای آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل بیمه‌کوثر با بیان اینکه شایسته است، نگاه ما به مدیریت ریسک فرایند محور و سیستمی باشد، تصریح‌کرد: با ایجاد کمیته مدیریت ریسک، سیستم کنترل کیفیت، پایش و ارزیابی مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی بلندمدت و برگزاری جلساتی در سطح راهبردی توانستیم خطرها و ریسک‌ها را در بیمه‌کوثر کاهش دهیم.

وی درخصوص ضرورت مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه‌ای بیان‌کرد: باتوجه بدین امر که اساس کار صنعت بیمه خرید ریسک از دیگر حوزه‌های عملیاتی است و خود نیز در معرض ریسک‌های سازمانی در کنار ریسک‌های بیمه‌گری خواهد بود، بنابراین مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه‌ای ضروری است.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه یاداورشد: این شرکت یکی از اولین شرکت‌هایی که موفق به کسب گواهینامه مدیریت ریسک شده است.
نظر شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: