کد خبر: ۵۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 16 December 2015
بانک ها به منظور حفظ منافع سهامداران وذی نفعان سعی دارند با ارائه محصولات وخدمات نوین به بهترین نحو نقش خود را ایفا کرده وبقای خود را در محیطی پویا وپرتلاطم تضمین کنند.
مدیرشعب بانک قوامین در استان فارس گفت: بانک ها  بازیگران اقتصاد هر جامعه تلقی می شوند که با صحیح انجام دادن وظایف خود می توانند در موفقیت اقتصاد هرکشور سهیم باشند .

محمدرضا باقری در گفت وگو با روزنامه همشهری با بیان این مطلب اضافه کرد : بانک ها به منظور حفظ منافع سهامداران وذی نفعان سعی دارند با ارائه محصولات وخدمات نوین به بهترین نحو نقش خود را ایفا کرده وبقای خود را در محیطی پویا وپرتلاطم تضمین کنند.

وی گفت: دراین راستا بانک قوامین نیز سعی دارد با توجه به حجم گسترده مشتریان  وسپرده های در اختیار با اجرای منویات مقام معظم رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی با ارائه راهکارهایی به افزایش تولیدات داخلی وکاهش بیکاری کمک کند.

باقری با اشاره به مبحث بانکداری خانوار خاطرنشان کرد: بانک قوامین در نظر دارد با محور قراردادن بانکداری خانوار محصولات وخدماتی به هموطنان ارائه دهد تا در رشد اقتصادی خانواده ها  و در سطح وسیع تر در رشد و توسعه اقتصاد ملی تاثیر گذار باشد.

مدیرشعب بانک قوامین در استان فارس همچنین در خصوص تاریخچه و اهمیت بحث بانکداری خانوار گفت: ارسطو اقتصاد را علم خانه داری می دانست واصولا کلمه اقتصاد مشتق شده از واژه یونانی به معنی اقتصاد وخانواده است .

وی افزود: هنر اقتصاد خانواده برقراری تعادل بین منابع محدود درآمدی خانواده ومخارج نامحدود آن است؛ اقتصاد خانواده تنها به خانواده های مرفه محدود نمی شود و اتفاقا این علم برای اقشار کم درآمد که دخل وخرج شان هم خوانی ندارد کاربرد بیشتری دارد .

باقری با تاکید براینکه آسیب شناسی اقتصاد خانوار یکی از رسالت های بانک قوامین است، ادامه داد: تغییر سبک زندگی خانواده های ایرانی از تولید گرابودن به مصرف گرایی یکی از مهم ترین آسیب های متوجه اقتصادخانوار است.

وی تاکید کرد: الگوبرداری غلط از اقتصاد خانوار براساس هزینه کردن برمبنای درآمدهای آتی ومحقق نشده، مصرف کالاهای خارجی با قیمتی چند برابر کالاهای داخلی و رویگردانی از پس انداز به دلیل ترس از کاهش ارزش مالی پول از دیگر آسیب های این اقتصاد است.

باقری تغییر الگوهای اقتصادی خانوار به الگوهای اسلامی- ایرانی با تبلیغات موثر وترغیب خانواده ها به فرهنگ پس انداز را از راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب های اقتصاد خانوار دانست و افزود: ایجاد بستر برای حفظ ارزش پول های پس انداز شده نزد بانک ها وترغیب بیشتر مردم به پس انداز جلوگیری از سفته بازی ،جایگزینی فرهنگ مصرف گرایی به تولید گرایی، ترغیب مردم به داشتن حساب ها وکارت های مشترک بانکی به منظور نظارت مستمر خانواده ها بر هزینه کردها و آموزش کودکان وترغیب آنان به سمت خرید وسرمایه گذاری هوشمند از طریق BUSINESS SCHOOLازدیگر روش های مقابله با  آسیب هاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: