کد خبر: ۵۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مرکز آمار مرجع اصلی ارائه آمار است، گفت: چالش‌های بین دستگاهی در ارائه آمار باید قانونی رفع شود و نباید اجازه داد که دستگاه‌ها جزیره ای از آمارهای مختلف ارائه دهند.
غلامرضا تاج گردون درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مرکز آمار مرجع اصلی تهیه، جمع بندی و پالایش آماری است،گفت:بسیاری از آمارهایی که توسط برخی نهادها ارائه می شود بهینه نیست،به همین دلیل مرکز آمار این آمارها را بهینه می کند و موجب عدم انحراف آنها می شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه درقانون مشخص شده که مرکز آمار مرجع ارائه آمار است،افزود:چالش‌های بین دستگاهی باید از این طریق حل شود و نباید اجازه داد که دستگاه ها جزیره ای از آمارهای مختلف ارائه دهند.

پیشنهاد ثبت مرکز آمار به عنوان تنها نهاد رسمی در برنامه ششم توسعه
تاج گردون با اشاره به اینکه درلایحه دائمی برنامه ششم توسعه پیشنهاد ثبت مرکز آمار به عنوان تنها نهاد رسمی داده شده است، ادامه داد: با وجود این قانون تقویت و حمایت‌های لازم ازسوی مجلس برای ثبت و پیگیری آن صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تصویب این قانون دستگاه‌های اجرایی وظیفه پیدا می‌کنند آمار خود را در چارچوب استانداردهای مرکز آمار ایران ارائه کنند تا مردم از آنها بهره‌مند شوند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: