کد خبر: ۵۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 09 December 2015
کارشناس بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی علوم پزشکی شیراز گفت: طی هفته های اخیر در فارس ۴۰ مورد مشکوک مبتلا به آنفلوانزا در فارس بستری شده اند که ابتلای ۱۴نفراز آن ها به تایید رسیده است.
حمید بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی هفته های اخیر تا به امروز تعداد موارد بستری مشکوک به آنفلوانزا در فارس ۴۰ نفر بوده که ۲۶ نفر از آنان در شیراز و ۱۴ نفر دیگر نیز در دیگر شهرستان های استان مانند داراب، نی ریز و استهبان بوده اند.

وی ادامه داد: از بین این تعداد ابتلای ۱۴ نفر به آنفلوانزا تایید شده است.

کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه ابتلا به آنفلوانزا در فارس در مرحله هشدار قرار ندارد، گفت: همه چیز در استان تحت کنترل قرار دارد و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و بدانند که تعداد موارد مبتلا و یا مشکوک و بستری به این بیماری در استان در مقایسه با سال گذشته تفاوت معنی داری ندارد.

بختیاری افزود: ما به طور مداوم پایش ها و ارزیابی ها را انجام می دهیم تا در صورت نیاز هشدارهای لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع آنفلوانزا در آذری و دی همواره بیشتر دیگر از ماه های سال است، گفت: افراد مسن، افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند قندخون، کودکان زیر پنج سال و مادران باردار بیشتر از سایر افراد در معرض این بیماری هستند و هر ساله مواردی از ابتلا و مرگ در اثر این بیماری وجود دارد.

کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: دو مورد مرگ بر اثر آنفلوانزا در اواخر مهر امسال و پیش از شروع جریانات شیوع این بیماری رخ داده است که در هر دو مورد بیماران سن بالاتر از ۷۰ سال و بیماری های زمینه ای داشته اند.

بختیاری یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ مورد مشکوک به آنفلوانزا در فارس شناسایی شده اند که فقط ابتلا ۵۵ نفر از آنان به این بیماری تایید شده است.

وی تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، ضعف، بی حالی و خستگی را از جمله علائم اولیه مشکوک آنفلوانزا ذکر کرد و گفت: در برخی افراد این علائم بعد از پنج روز از بین می رود ولی در برخی مانند افرادی که دارای بیماری های زمینه ای و یا مشکلات نقص ایمنی هستند شدت علائم و زمان ابتلا به آن طولانی تر خواهد بود که در صورت بروز موارد شدیدتر مانند تنگی نفس و عفونت ریوی افراد باید به بیمارستان مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: