کد خبر: ۵۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 09 December 2015
در پی مذاکرات مسئولان بیمه ایران با نمایندگان شرکت های بیمه دولتی العراقیه و البادیه عراق، توسعه همکاری با بیمه های دولتی این کشوردر دستور کار قرار گرفت.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛ معاون اتکایی و امور بین الملل بیمه ایران گفت: در پی مذاکرات مسئولان بیمه ایران با نمایندگان شرکت های بیمه دولتی العراقیه و البادیه عراق، توسعه همکاری با بیمه های دولتی این کشوردر دستور کار قرار گرفت.

بهمن لامعی افزود: در این دیدار نمایندگان شرکت های بیمه ای عراق خواستار مشارکت بیمه ایران در بازار بیمه ای این کشور در رشته های بیمه اشخاص، اموال، مهندسی و مسئولیت، آتش سوزی، حمل و نقل و باربری، کشتی و هواپیما شدند.

معاون اتکایی و امور بین الملل بیمه ایران با بیان اینکه بازار بیمه ای عراق بازار تازه و دست نخورده ای است، ادامه داد: بیمه ایران با توجه به توانگری بالای مالی، تخصص و دانش فنی کارشناسان و سرآمدی در منطقه می تواند به این کشور خدمات بیمه ای مناسب ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان شرکت های بیمه ای عراق همچنین خواستار استفاده از تجربه های بیمه ایران در توسعه فرهنگ بیمه ای در این کشور شدند، افزود: عراق نزدیک به 30 میلیون جمعیت دارد اما هنوز بهره مندی از خدمات بیمه ای در این کشور فراگیر نشده و ضریب نفوذ بیمه در این کشور پایین است. 

وی با یادآوری اینکه، برنامه ها به طرف عراقی ارائه و با آن موافقت شده است، اضافه کرد: همچنین برای فعالیت بیمه ایران در آن کشور مقرر شد طرف عراقی مجوزهای لازم را از بیمه مرکزی این کشور دریافت کند.

معاون اتکایی و بین الملل بیمه ایران با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید افزایش توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان است، ادامه داد: سالانه بیش از چهار میلیون اتباع آن کشور برای زیارت از امکان متبرکه، موضوع گردشگری و درمان به ایران سفر می کنند که باید از این پتانسیل به نحوه مطلوب استفاده شود.

به گفته وی، همه ساله تعداد زیادی از زائران ایرانی که به این کشور سفر می کنند تحت پوشش خدمات بیمه ایران قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت های ایرانی با مشارکت طرف های عراقی در حال کمک به بازسازی این کشور هستند، حضور ما در این کشور لازم و ضروری است. 

لامعی، درباره توانمندی های شرکت های بیمه ای عراقی نیز گفت: این شرکت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکانات مناسبی دارند، از این رو مقرر شد در صورت تبادل تفاهمنامه بیمه ای، بیمه ایران از این امکانات برای صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت در کشور عراق استفاده کند.

وی اضافه کرد: همچنین با مسئولان شرکت های بیمه ای عراق در زمینه آموزشی به تفاهم رسیدیم و مقرر شد بیمه ایران در این کشور دوره های آموزش بیمه ای برگزار و کارکنان و کارشناسان بیمه ای عراق را با آخرین دستاوردهای صنعت بیمه آشنا کند.

به گزارش ایرنا، بیمه ایران شرکتی دولتی و راهبر صنعت بیمه در کشور محسوب می شود که از مدت ها قبل درصدد گسترش فعالیت های برون مرزی است و با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان غربی و شرقی جلسه هایی را برگزار کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: